Acasa » Stiri » Cantec de lebada pentru Audi

Cantec de lebada pentru Audi

Postat in 19 noiembrie 2016
/

 

19 Noiembrie 2016 este o zi trista pentru multi, in special fani Audi.

Din motive ce tin de calcule facute la sange, ajungand pana la undele de soc venite de peste Ocean, unde faimosul “Dieselgate” a lovit grupul VAG direct in cap, Audi a decis sa paraseasca cursca pe care a dominat-o, aproape fara drept de apel, inca din 1999.

Cele 15 miliarde de dolari pe care VAG trebuie sa le plateasca in SUA pentru rascumpararea automobilelor “trisoare” in testele de poluare trebuie sa vina de undeva. Astfel ca s-a luat decizia ca orice dolar sau euro cheltuit, care nu aduce profit inapoi, sa nu mai fie folosit.

Programul curselor de anduranta al celor de la Audi se pare ca ar face o gaura de 500 de milioane pe an pentru cercetare, productie, salarii si consumabile, astfel ca decizia pare a fi calculata la sange.

Porsche 919 poate fi considerat unul dintre motivele disparitiei celor de la Audi din cursele de anduranta

Porsche 919 poate fi considerat unul dintre motivele disparitiei celor de la Audi din cursele de anduranta

Mai mult, razboiul fratricid inceput cu Porsche si ucigatorul lor 919, pare sa fi facut din Audi o victima sigura. Aici intervine partea tehnica, care tine de motoare.

Audi a revolutionat cursele de anduranta aducand “TDI”-ul la nivelul, sau chiar peste, celor pe benzina ale rivalilor mult mai titrati, impunandu-se fara drept de apel. Asta pana cand a aparut Porsche cu un minuscul V4, care functioneaza cu benzina si care este cu zeci de kilograme mai usor.

Se pare ca ultimul an a fost cheltuit pe reproiectarea rachetei R18, iar accentul s-a pus pe eficienta aerodinamica si pe coborarea centrului de greutate, dar rezultatul investitiei nu a fost pe masura, Audi fiind pe locul 2 in clasa LMP1, urmata de Toyota, la o distanta de 15 puncte, inainte de cursa din Bahrain, care marcheaza finalul sezonului curselor de anduranta din 2016.

Toyota s-a dovedit a fi un adversar onorabil

Un gest frumos, printre multe, a fost facut de Toyota, care si-a marcat un banner pe fiecare masina din cursa, prin care multumeste celor de la Audi pentru competitia frumoasa adusa in ultimii 17 ani.

Multi vor fi dezamagiti, unii vor fi multumiti, dar un lucru este cert. Desi va fi mai sarac, odata cu plecarea gigantului german, campionatul merge inainte, iar Audi si-a asigurat un loc de cinste in locul destinat campionilor.

Farewell Audi!

Audi R18 (2016) #7 (Audi Sport Team Joest), Marcel Fässler, André Lotterer, Benoît Tréluyer

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *