Cand spui Shelby sau Carrol Shelby, primul gand zboara la Cobra 427. Stiti care, nu? Decapotabila sexy cu motor de camion si aerodinamica de caramida. Am zis ca este sexy?
Pentru cine nu stie, Carrol Shelby este renumit si pentru realizarea armei anti-Ferrari, ford GT40. Si pentru Coupe-ul Daytona. Si pentru Mustang-urile care ridica tensiunea oricarui barbat heterosexual. Si cam atat…
Ei bine, dupa ce a petrecut ani de zile intr-un atelier de restaurare, singurul prototip pentru ce trebuia sa fie urmasul Cobrei, botezat intern “Cobra III”, a fost prezentat publicului larg in cadrul Concursului de Eleganta Amelia Island, care a avut loc in perioada 09-10 Martie 2018.
Povestea incepe in 1965, cand Carroll Shelby a ales sa faca un urmas nou-lansatului Cobra 427, iar Ford GT40 arata calea spre viitor.
Shelby a luat ideile care au stat la baza constructiei lui GT40 si le-a prelucrat intr-un prototip realizat in Woking, Anglia, de constructia caruia s-a ocupat Maurice Gomm.
Practic, a treia iteratie a Cobrei trebuia sa fie o versiune “civilizata” a bestiei GT40. S-a pastrat arhitectura lui GT 40: motorul montat in spatele habitaclului, transmisie ZF cu 5 trepte pentru mersul inainte si portbagaj in partea frontala.
Caroseria a fost fabricata din aluminiu, motorul era de la Ford, iar rotile si franele de la Cobra.
PRoblema a venit de la Ford, care detinea marca inregistrata Cobra, astfel ca Shelby a numit noul model “Lonestar”. Care a ramas o stea singuratica pana in ziua de azi, deoarece Shelby a renuntat la a-l mai fabrica vreodata.
Inginerul care s-a ocupat de realizarea prototipului, Len Bailey, a folosit un model ¼ pentru a determina caracteristicile dinamice. Coeficientul aerodinamic era de 0.36 si avea nevoie de 295 CP pentru a atinge 200 mile pe ora (321 km/h).
Nu-I rau pentru o batranica de 52 de ani, nu-I asa?