Acasa » Features » Cu ce-am ramas eu dupa Geneva

Cu ce-am ramas eu dupa Geneva

Postat in 17 martie 2017
/
Comments are off for this post

de Zed

ZedPentru un jurnalist auto cu simt de raspundere, saloanele auto sunt nasoale. Chiar foarte nasoale, daca lucrezi in mediul online. Bineinteles, poti sa faci ca majoritatea pseudo-ziaristilor din Romania si sa prestezi felatii pe la importatori si dealeri ca sa-ti sponsorizeze mini-concediul elvetian, apoi sa scapi de gust facand gargara cu berici in aerul curat al Alpilor. Munca? Pai, daca stai toata ziua in salon si rupi perechi de adidasi mergand din stand in stand, apoi seci cafele intre doua stiri urcate pe site, cand mai ai timp sa faci +3 la “culnes” experimentand chestii paralele cu motivul deplasarii, cu care sa-ti dai pe spate tovarasii neiesiti de sub piatra? Dar divaghez: una peste alta, prima fraza a paragrafului este regula, iar exceptia se numeste Salonul Auto de la Geneva. In primul rand pentru ca, din punct de vedere al suprafetei ocupate, e ceva mai compact decat altele; deci, nu faci multi kilometri pe zi. Apoi, fiind organizat intr-un oras extrem de propice burgheziei, majoritatea exponatelor vizeaza clientela premium si asa-numitii “one percenters” – oamenii pentru care s-au inventat masinile de la Rolls-Royce, Bentley si Ferrari in sus. Deci, chiar daca depune nitel efort, un “petrolhead” adevarat se va simti complet rasplatit. Exemplu concret: anul asta, au fost expuse peste 100 de premiere mondiale si europene, majoritatea din esaloanele superioare (chiar stratosferice) ale claselor auto.

 

Dar, nu-i asa, nimic nu e perfect. Nici macar un eveniment unde masini de calibrul lui Audi RS5 intra la categoria “Si altele”. Prin urmare, printre echivalentele automobilistice ale mostrelor de ciocolata extrafina, s-au strecurat chestii maro provenite din altceva decat cacao si zahar. Dar, despre ele mai tarziu; prioritate au preparatele gourmet.

 

Manca-le-ar muma

 

Alpine A110

Alpine A110

In general ma pis pe regulile scoase din manualul “politically correctness”-ului, dar, pe de alta parte, ma consider un baiat ordonat; ca atare, voi trece in revista exponatele de la Geneva in ordine alfabetica. E importanta mentiunea asta, ca sa nu crezi ca Alpine A110 m-a dat jos de pe cacat; totusi – mai ales in nuanta aia de albastru –, coupe-ul francezilor arata mai bine decat Alfa Romeo 4C si ale sale faruri cu herpes, ori decat Porsche “N-am-avut-bani-de-911” Cayman. Apoi, sunt doua cifre care dau bine impreuna: 1.080 (kg) si 247 (CP). Prima suta vine in 4,5 secunde, iar viteza maxima e de 250 km/h – serios, lipiti-i un pret corect si o s-o iau in considerare pentru “bucket list”. Pe care sigur va fi trecut Aston Martin Valkyrie, deocamdata singurul hypercar capabil sa joace in aceeasi liga cu Mercedes Project One. Numele e beton, designul si mai si, iar V12-le aspirat dezvolta 900 CP. Cica va fi mai rapida pe anumite circuite decat masinile de Formula 1; la cum arata, nu m-ar deranja daca ar fi mai lenta decat mersul in maini…

Aston Martin Valkyrie

Aston Martin Valkyrie

 

Acuma, pana la lansarea noului BMW M5 se vor intampla doua lucruri: 1) dronele AMS-ului vor continua sa-si stoarca cosurile de pe muiane asteptand cu infrigurare cifrele despre care cred ele ca hotarasc castigatorul in batalia cu Mercedes-AMG E63; 2) foarte putini oameni cu bani vor ignora prizele de aer bombastice si cocalaria jantelor negre, alegand in schimb rafinamentul unui produs Alpina.

Alpina B5 Biturbo

Trucul pe care-l executa cel mai bine noul B5 Bi-Turbo este ca-ti distrage atentia de la tot ceea ce e gresit cu designul lui Serie 5, lipind pe retine unele dintre cele mai elegante jante din industrie si un interior pe care nu doar cititorii lui “The Verge” si “TechRadar” il vor gasi atragator. V8-ul dezvolta 600 CP, iar tractiunea integrala ajuta la obtinerea unui 0-100 km/h in 3,5 secunde; totusi, daca asta e tot ceea ce ai asteptat sa spun, inseamna ca esti client de jante negre. Sau ai niste cosuri de stors si eu te retin. Sau amandoua.

Ferrari_812_Superfast

Oricine ma cunoaste stie ca urasc Ferrari, de departe cel mai supraevaluat constructor din cati au existat. Dar nici faptul ca se fac de cacat in Formula 1 (desi li s-a suflat in cur la modul cel mai nesimtit), nici faptul ca isi iau cu lamaie ori de cate ori Porsche, Mercedes sau, mai nou, McLaren vor sa le demonstreze ceva nu anuleaza faptul ca 812 Superfast este o capodopera tehnologica. Si, totodata, viitoare masina de colectie, ca una dintre ultimele construite dupa reteta sfanta: motor V12 aspirat amplasat central-fata, tractiune spate. Designul e cum trebuie, rosul seduce ca intotdeauna, ce altceva sa mai vrei? OK, cu 800 CP si un 0-100 in sub trei secunde chiar incheiem discutia…

2018 Honda Civic Type R

Nu de alta, dar hai sa zic doua vorbe despre masini pe care s-ar putea sa mi le permit in viata asta: noua Honda Civic Type-R si KIA Stinger. Pentru japoneza sunt cam batran, dar inca mai pot respecta faptul ca, de trei generatii incoace, continua rolul de avatar al isteriei vizuale – pana la urma, tinerii nelinistiti asta si vor de la un hot-hatch, sa iasa in evidenta si cand sta pe loc. De-ar fi fost asa si cu bordul ala anost… Bine macar ca sunt pe cale – pe cale, da? – sa uit ca au dopat VTEC-ul: vraja legendarului K20A urcand spre 8.000 rpm s-a risipit demult, dar 316 cai sunt totusi cu peste 50% mai multi. Asa ca lasa tanguiala si pregateste viitoarele acte de huliganism soferistic.

Kia Stinger

In schimb, KIA Stinger ma pune intr-o  incurcatura placuta. In mod normal, tentativele de tip “wannabe”, prin care reprezentantii claselor entry-level propun alternative mai ieftine ale unor modele premium de succes, merita prajite cu napalm; cumva, insa, acest Panamera pentru proletari potriveste atat de bine silueta de coupe four-door si o mana de elemente stilistice divergente, incat chiar nu merita trimis la groapa de gunoi a istoriei. Dimpotriva: in asteptarea unui pret oficial (sper eu) decent, ma gandesc serios sa atac fortareata cu care sotia apara decizia de a cumpara un Opel Insignia. Imi vreau Stinger-ul in rosul prezentarii de la salon, cu automata in opt trepte si motorul turbo de doi litri si 255 CP, multumesc…

Lamborghini Aventador S

Ba, n-am cum sa nu vorbesc de Lamborghini. De doua modele Lamborghini, ca doar e Geneva, ce pula mea. Dupa ce a dezamagit crunt cu un design mult prea linistit – asta e, cand Audi ti-e patron trebuie sa pui sacou peste camasa de forta –, Aventador ingrasa porcul in ajun cu un ranjet reptilian si un set de prize de aer ce amintesc vag de Countach. Prea putin? Ba bine ca nu… Dar, DAR – in continuare are un V12 aspirat, ce produce 740 de cai (+40 CP) si rostogoleste octave pana la 8.500 rpm. In continuare are nevoie de 2,9 secunde sa atinga o viteza de minimum trei cifre si, nu cu mult mai tarziu, 350 km/h. OK, nu sunt cele mai bune realizari din industrie, dar azi e rege cel care lipeste mai bine masina de asfalt; ca atare, Aventador S (numele oficial al facelift-ului) pune la bataie ultima fita in materie de mers ca pe sine: o forta deportanta cu 130% mai mare si AWD cu roti spate directoare.

Lamborghini Huracan Performante

Minunat, dar cica pe Nurburgring, Huracan Performante il bate pe 918 Spyder cu ceasul de la gara. Ceva e putred in Italia, zic unii, cu toate ca fisa tehnica impresioneaza: cura de slabire de 40 kg, V10 suplimentat cu 40 CP, plus ca eleronul cat o zi de post si aerodinamica revizuita il ajuta sa ia virajele ca in filmele pe repede inainte cu Benny Hill. Hai, Sherlock, spune odata cu mine: “Mi se rupe care-i adevarul”.

McLaren at Geneva Motor Show 2017

McLaren 720S Super Series, in schimb, era cat pe-aci sa ia calea sudului. Cum as fi putut face una ca asta? Simplu, minionule: farurile alea ca ochii de libelula constipata sunt nu doar aberant de mari, ci desavarsesc una dintre cele mai banale parti frontale din cate am vazut vreodata la un supercar. N-a zis nimeni sa se mearga cu smiteala pe unde au ajuns pastilatii de la Mitsuoka, dar nici sa ai impresia ca stai fata in fata cu materializarea unor schite arhivate prin anii ’90. Gata cu critica: fuzeea din Woking e aici pentru ca, din orice alt punct de vedere, haleste superlative ca iesita din greva foamei. Tot ce vezi e nou, inclusiv faimoasa “cada” din fibre de carbon; una peste alta, 720S cantareste 1,4 tone cu tot cu fluide, cu aproape 200 kg(!) mai putin decat inamicul numarul unu, Ferrari 488 GTB. Basca, V8-ul a ajuns la patru litri capacitate, oferind acum 710 CP – cu 40 mai multi decat italianul. Va fi, deci, al naibii de rapid, dar se va si da in spectacol destul de des: pe langa frane carbon ceramice si suspensii magnetoreologice, britanicii au inclus in meniu functia Variable Drift Mode. Exact, ceva de genul “Derapaje controlate pentru to(n)ti”. Inca o data, fuck Ferrari…

Mercedes-Benz E63 Wagon

Mai stii cand ziceam ca aici, la i-Car, ne plac excesele de orice fel? Asta e unul din felurile noastre preferate: break-urile stupid de iuti. Arata suspect pe ici, pe colo, prin partile esentiale, fara a da totusi de banuit ca poate bate ceva mai rapid decat un Audi TT intre doua semafoare; ei bine, il umple de sange. Iar, daca ameninta ca vine cu fra-su RS, il baga si pe ala la reanimare. Inclusiv R8, cu al sau magnific V10 si tractiune integrala ar avea emotii intr-un meci cu noua creatie a laboratoarelor AMG: E 63 Wagon. Sau, ma rog, T-Modell pe limba neamtului. L-am vrea neaparat in versiunea S, caci pune 41 CP si 100 Nm peste cei 563 CP si 750 Nm ai modelului… sa-i zic “normal”? In fine, 0-100 km/h in 3,5 secunde si portbagajul de 640 de litri dau masura exacta a absurdului pe care omul de la volan trebuie sa-l proceseze. Sublima ipostaza, nu-i asa?

Pagani Huayra Roadster

Apropo de sublim si de AMG: consecinta fireasca a crearii lui Huayra, versiunea roadster il recomanda pe Horacio Pagani drept prim reprezentant al speciei umane programat la clonare. Sau macar sa i se puna genele la rece (alea din sange, nu alea de la ochi). Huayra Roadster nu e cel mai rapid supersport al lumii si nici cel mai puternic, dar te asigur ca nu vei gasi nimic pe planeta asta care sa demonstreze o atentie la detaliu mai obsesiva. Poate doar un Patek Phillipe Grandmaster Chime. Si poate tot de-aia amandoua costa peste 2 milioane de euro.

Panamera Sport Turismo

Am stat mult sa ma gandesc daca Panamera Sport Turismo merita sa fie aici ori ba. E un Porsche, stiu, dar nu sunt sigur ca mai era cazul sa existe. Uite care e treaba: prima generatie Panamera arata ca desenata de elevii unei scoli ajutatoare, asa ca un shooting brake care sa atenueze cel mai hidos posterior din istoria recenta a designului ar fi avut tot sensul din lume; ei bine, l-au lansat acum, cand noul coupe four-door arata bine, chiar foarte bine. Iar Sport Turismo nu pot spune ca aduce vreo ameliorare masiva in privinta asta. Ramane totusi un combi atragator, cu mai mult spatiu la interior pentru oameni si bagajele lor; in plus, il poti echipa cu oricare dintre motorizarile versiunii originale, inclusiv V8-ul turbo de 550 CP. Iar aici viteza maxima nu este limitata: dupa ce rezolva prima suta in 3,6 secunde, Sport Turismo Turbo isi continua ascensiunea pana dincolo de 300 km/h. Aprobat.

Seat Leon 300 Cupra

La fel ca si SEAT-ul Leon Cupra 300 Plus, actualizare a nu foarte vechiului Cupra 290. Are un nume anost si prea lung ca sa fie tinut minte mai mult de cinci minute, dar macar livreaza energia lui Volkswagen Golf R intr-un ambalaj ceva mai dezirabil. Din pacate, tractiunea integrala este disponibila doar pe varianta break – probabil au o explicatie oficiala, deloc echivalenta cu un raspuns sincer –, asa ca trebuie sa ne multumim cu un diferential autoblocant, un tren de rulare adaptiv si o directie asisderea pentru a tine in frau cabalinele de sub capota (ai ghicit, 300 la numar). Fie, dar, daca ultimelele produse VAG de pe planeta asta ar fi hatch-ul iberic si VW Arteon, as pleca acasa cu ultimul.

VW Arteon

Nu cred ca a existat discutie despre masini la care am participat si sa nu-mi fi gasit timp pentru a critica strategia noului lider mondial, un concern pe care am ajuns sa-l urasc profund. In consecinta, nu mi-as cheltui niciodata banii pe un vehicul cu logo-ul “Fau-Ve”-ului pe calandru; pe de alta parte, sunt barbat si pot recunoaste ca asta e singurul motiv pentru care am declarat anterior ca inclin spre achizitia unei KIA Stinger. Inclusiv in griul basit ales pentru pozele oficiale, Arteon il are pe vino-ncoa si-ti lasa impresia ca e mai scump decat probabil va fi; in varianta “mustar” cu jante “turbine”, e chiar superb. Chiar am zis asta despre un VW? Da, iar vestile bune continua cu motoare TSI de pana la 280 CP, cel din urma oferit la pachet cu DSG-ul in sapte trepte si tractiunea integrala 4Motion. Pana nu ma razgandesc: are cineva vesti despre cat va costa Stinger?

Zenvo TS1 GT

PS: Zenvo TS1 GT. Daca ar fi sa iau acasa un hypercar de la Geneva, m-ai vedea cu aratarea asta. Fix in turcoazul ala turbat. In afara de design, n-am multe motive: 1.180 CP si placerea vinovata de a lasa pafaristii sa se intrebe ce masina e si cat “baga la ora”. N-am insa un milion de euro, asa ca las vrajelile si trec la… cacaturi.

 

Manca-le-ar ciuma

Aston Martin Rapide AMR

Stii lucrurile care-s misto de purtat, dar nu cu orice ocazie? Gen o pereche de Jordan Retro 12, dar nu la un dineu cu regina Angliei? Cam asa sta treaba cu subrand-ul AMR, un soi de AMG a la Aston Martin (ca sa vezi, doar ultima litera difera). Pe scurt, au avut deloc originala idee sa preia tehnologii si elemente de stil din lumea sporturilor cu motor si le foloseasca la crearea unor modele de strada mai rapide si mai agresive vizual. Toate bune si frumoase, daca vorbim de masini precum Vantage, Vanquish sau recent lansatul DB11; Rapide, in schimb, are unul dintre cele mai elegante profiluri din peisajul actual. Ce au reusit sa faca prin prezentarea lui Rapide AMR, fie el si concept, e echivalent cu a atarna un Rembrant intr-un magazin de scule. Stii ca nu e locul lui acolo, chit ca e un Rembrandt. Asa cum stiu eu ca jantele alea gretoase, gainatul de pescarus intins pe capota incat sa para un “racing stripe” si kit-ul aerodinamic n-au ce cauta in povestea asta, chit ca anunta un V12 de 600 CP si o viteza maxima de 338 km/h.

 

Bentley Supersports & Bentayga Mulliner

Si totusi, se poate mult, mult mai rau. Se poate in stilul lui Bentley, care brusc si-a dat seama ca e cazul sa faca ceva cu infatisarea lui Bentayga. Ca si cum ai putea sa dregi fata unui porc cu sindromul Proteus folosind mascara si ceva fond de ten. Daca prezentarea primului SUV al marcii din Crewe a fost un croseu din fundul gradinii priponit in mandibula bunului-gust, cu Bentayga Mulliner i-au aratat si degetul mijlociu. Altfel, luate pe bucati, numai intentii bune: exterior in doua nuante, jante cu logo-ul Bentley mereu aflat in pozitie verticala (stii cum e: daca tot furi, fura de la Rolls-Royce) si, piesa de rezistenta, habitaclul scufundat in piele si lemn de esenta nobila, unde asteapta obisnuitul set pentru degustatul sampaniei. Din pacate, masina nu e o jacheta cu doua fete, ca s-o poti purta pe dos…

Istoria lui Bentley Continental Supersports e oarecum similara, numai ca de data asta vorbim de un luptator de sumo obligat sa ia lectii de balet. Poate ca intr-un final, dupa lupte grele cu propriul corp si legile fizicii, va reusi sa faca cativa pasi pe poante, dar nu-l vei vedea niciodata jucand in Lacul Lebedelor. In inginerie, lucrurile sunt ceva mai simple: montezi niste turbine mai puternice, schimbi ceva pe la sistemul de racire, intaresti maruntaiele colosului W12 si obtii cifrele necesare (700 CP, 1.017 Nm) unor performante neverosimile (in contextul masei proprii de aproape 2,3 tone): 0-100 km/h in 3,5 secunde, 336 km/h. Este insa o sportiva pur-sange? Poate pe o alta planeta, unde fortele actioneaza altfel. Pe bila asta alb-albastra, e doar un Challenger Hellcat la pret de specula ordinara. Si, totodata, un mare cacat.

DS 7

Nu la fel de mare ca DS7 Crossback, insa. Sincer, nici nu stiu cu ce sa incep: cu exteriorul fabulos de insipid, duhnind a Mitsubishi Outlander, sau cu faptul ca doar versiunea de top – care va fi, probabil, prea scumpa pentru binele ei – va oferi tractiune integrala? Si aia un fel de a spune, caci rotile spate sunt urnite de motoare electrice. Bine, fie: recunosc ca habitaclul chiar arata premium. Au cam exagerat cu pielea, dar mai bine asa decat plastic de Bic. Apoi, in varianta “saorma cu de toate”, se ofera scaune cu masaj, tren de rulare cu functie de monitorizare a drumului (pentru ajustarea continua a amortizarii), sistem de iluminatie adaptiv full-led (jocul de lumini la pornirea masinii e taman bun de impresionat tovarasii de bere), sistem night-vision si plafon panoramic. Bravo, baieti – in anumite privinte, i-ati ajuns pe nemti din urma; totusi, principalul inamic pe piata SUV-urilor de fita va fi Range Rover Evoque. Care, sa-mi fie cu iertare, il va face pe DS7 invizibil in orice parcare de mall sau cafenea de hipsteri vrei tu. Intereseaza-te ce reprezinta numele asta, DS. Vezi cum se pronunta, ce masina l-a purtat in trecut si de ce a ajuns sa fascineze atata amar de lume. Apoi stai fata in fata cu ambalajul asta de tabla si sticla si intreaba-te daca mai merita sa afli ce e inauntru. Vei stii ca ai raspunsul corect cand incepi sa strangi de-o flegma viguroasa.

Hyundai i30 Tourer

Citeam pe un site despre care am avut candva o parere buna ca “Hyundai i30 Tourer impresioneaza cumparatorii cu o prezenta vizuala puternica”. Articolul e scris de un romanache-lache-pulache, o starpitura semidocta care n-ar recunoaste o prezenta vizuala puternica nici daca i-ar darui un cap in gura. Pe care-l merita, negresit. Tu, insa, ai ochi nu doar ca sa nu te traga curentul in gavane, asa ca ia un loc langa mine si pregateste lada cu rosii pentru inca o creatie la fel de fascinanta ca o bordura. Bai nene, inteleg ca are portbagaj de peste 600 de litri – unul dintre cele mai mari din segment, apropo – si ca va avea un raport pret/calitate imbatabil, dar pana si un VW Golf Variant, ce pare desenat cu strungul, imi spune mai multe decat masina asta. Cum pitonul meu sa ai in top-management designeri de calibrul lui Luc Donkervoole (Lamborghini Gallardo, Lamborghini Murcielago) si Peter Schreyer (Audi TT plus toate modelele KIA “hot” din ultima vreme) si sa te prezinti cu un omagiu adus fiarelor de calcat? Calcat zic si eu…

Lexus LS500h

Exact la polul opus se plaseaza Lexus LS 500h. Care intra in categoria masinilor nascute dintr-un exces de zel artistic. Cu profilul au facut medie intre Maserati Quattroporte si Infiniti Q70, fata e un amalgam mai lipsit de sens decat o gluma a lui Dali (serios, clepsidra cu motiv “fishnet” si carlige de abator pe post de faruri?), iar spatele este fix in fosta traditie Lexus – searbad, geometric, jucat la sigur. Dumnezeu sa-i mai inteleaga, chit ca-s japonezi si asta inseamna ca lumile paralele exista. Fan Lexus de-as fi, asta ar fi momentul in care as incepe sa-mi musc din pumni ca din mere, vazand cat de misto e lucrat interiorul si cat de inspirati au fost in alegerea formelor, culorilor si materialelor. OK, finisarea difuzoarelor, desi spectaculoasa, e ciordeala de la S-Klasse, dar orice altceva, de la elementele de decor decupate cu laserul si pana la scaunele cu ajustari pe 28 de pozitii si functie de masaj Shiatsu, sunt fara repros. Acuma – asta e un debut european (cel mondial s-a consumat la Detroit), drept urmare accentul a cazut pe motorizare. Iar combinatia 500h sugereaza trei lucruri: putere, eficienta si inteligenta. Uita de primul: are doar 354 CP. Si nu-mi pasa ca poate impinge masina pana la 140 km/h in modul electric: hidos si lent e pur si simplu prea mult. Si taman la fix sa ajunga pe lista asta…

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet, W 463, 2016

Stai, ca sunt nedrept. Daca spun despre Lexus LS500h ca e hidos si facut in ciuda mosilor anosti, ce calificative ar merita o gogomanie ca Mercedes-Maybach G650 Landaulet? Sa ne intoarcem nitel in timp: pe la inceputul deceniului, Daimler AG incepea sa dea primele semne ca s-a saturat sa ignore elefantul din incapere (de a carei aparitie oricum se facea vinovat). Asa ca l-a lichidat pe Maybach cu sange rece si a lasat timpul sa treaca, nefiind sigur daca mai vrea sa se ia la tranta Bentley si Rolls-Royce. Apoi, cineva a avut o idee geniala: hai sa facem din Maybach un sub-brand Mercedes, asa cum este si AMG. Daca exista clienti pentru versiuni S-Klasse stupid de puternice, de ce n-ar exista nababi interesati de luxul fostelor limuzine, livrat intr-un pachet mai compact, mai subtil si ceva mai avantajos? In definitiv, pana si multi-milionarii sunt interesati de o afacere buna. Si au fost: nemtii au vandut peste 15.000 de unitati Mercedes-Maybach S-Klasse in numai doi ani, desi nu poti lua una acasa pe mai putin de 140.000 de euro. A urmat cea mai logica decizie din lume – exclusivism si fast pentru toata lumea buna. Numai ca, de data asta, in portii limitate: S 650 Cabriolet in doar 300 de bucati, iar acum caricatura botezata G650 Laundalet, programata a avea 99 de clone. Ce? Si G 63 6×6 e ridicol? Da, coaie, dar parca ai scoate untul din el pe dunele din Emirate inainte de a muri, nu-i asa? Acum spune-mi acelasi lucru despre bastardul asta, nascut dupa ce G 65 AMG a tras motorina din greseala, s-a tripat grav si a futut o caruta cu coviltir. Dupa care s-a itit G 63 si au pus-o de-un gang bang, pentru ca 4×4 la patrat. Cine vrea sa fie vazut intr-o masina cu proportii atat de ridicole, argumentand ca a epuizat toate optiunile imaginabile in materie de exclusivitate, merita impuscat in genunchi si lasat fara apa in mijlocul Saharei. In realitate, poti fi sigur ca, la momentul scrierii acestor randuri, toate unitatile au fost vandute. Pentru ca nimeni nu mai stie sa spuna “Nu”.

Range Rover Velar

Asa cum i-as spune eu lui Range Rover Velar. In primul rand numele, care suna pretentios si constipat in acelasi timp, desi sunt convis ca s-a dorit o acustica suava in urechile snobilor. Apoi, este insasi noima masinii: am auzit tot felul de balarii, cum ca ar fi undeva pe undeva candva peste tot si intre pretutindeni la mijlocul distantei dintre un BMW X4 si un BMW X6 (sau, depinde ce gunoi preferi, Mercedes GLC Coupe si Mercedes GLE Coupe). Mai exact, clientul vizat ar fi ala care oscileaza intre a da banii pe un SUV-coupe compact full-options sau a-i sparge pe un SUV-coupe de talie mare “chel”. Ce spui nene, targetare ca asta nu reusesti nici cu M82-ul. Era chiar asa de greu sa admita ca le-a venit o idee mai buna decat au avut cu Range Rover Sport, evident insuficient de distantat vizual fata de nava amiral? Just – de aia ii platesti regeste pe onanistii de la marketing, ca doar e in natura lor sa formeze o laba-n cerc pana iese de-o idee credibila. Desigur, la randul tau trebuie sa fii un personaj foarte dubios ca sa incepi a explica motivul achizitiei unui Velar pornind de la sensul sau existential. Dar, daca prima propozitie care iese din gaura de sub mustacioara de hipster este, simplu, “Omule, tu vezi cat de bine arata?”, s-ar putea sa ai parte de atentia mea. Scuipat bine targetat oricum iti iei…

Skoda Octavia 2017

Hai ca am ajuns si la final. Nu sunt sigur daca sa mai zic ceva si de Skoda Octavia Facelift sau nu. Care castiga detasat titlul de cea mai hada mecla de la Geneva. O fi sau nu intentionat misto-ul facut de Kaban inainte de a pleca la BMW, n-are importanta: omul merita oricum o bataie pe umar. Si un sut in cur preventiv, ca sa nu inceapa cu mizerii din astea pe la Munchen. Intre timp, incep sa-mi dau seama cu ce am ramas dupa salonul asta: cu un gust dulce-amarui. Asa, ca dupa o ciocolata elvetiana fina.

Zed out.

Articole similare