Acasa » Stiri » Important la Frankfurt: Audi Sport Quattro

Important la Frankfurt: Audi Sport Quattro

Postat in 5 septembrie 2013
/
Comments are off for this post

 

Caroseria aparent banala ascunde multe surprize

Caroseria aparent banala ascunde multe surprize

Ieri salutam cu uimire datele tehnice si performantele lui BMWi8. 362 CP, 4,5 secunde pentru sprintul de la 0 la 100 km/h, 250 Km/h viteza maxima si 2,5 l/100 km.

Audi, probabil, vrea sa ridice stacheta si arunca in lupta Sport Quattro. Care este doar un concept, momentan. Dar rupe gura targului.

Sub caroseria ce aminteste de primul Audi Quattro, inspirata din aura muscle-car-urilor americane ale anilor 70, Audi a pus suficienta tehnologie pentru a lansa sateliti pe orbita cu pretul unei calatorii de metrou.

Profilul aminteste cel mai bine de primul monstru Quattro

Profilul aminteste cel mai bine de primul monstru Quattro

Pentru structura s-au utilizat cele mai avansate materiale si procedee de fabricatie: aliaje de aluminiu, polimeri intariti cu fibra de carbon si altele.

Caroseria masoara 4602 mm in lungime, 1964 mm in latime, in timp ce inaltimea masoara 1386 mm.

Masa proprie este, putintel cam mare, automobilul cantarind la gol 1850 kg.

Acum ajungem la partea interesanta si provocatoare: performantele.

Ei bine, sub capota lunga de GT se afla un motor termic V8 TFSI de 4 litri, capabil sa produca 560 CP. Pentru ca, probabil, inginerilor li s-a parut insuficienta puterea motorului termic, acestia au adaugat un motor electric intre motorul termic si cutia de viteze cu 8 trepte, capabil sa produca, in orice clipa, 150 CP.

Audi Sport Quattro pastreaza filozofia modelului precedent, afisand o linie de design curata fara elemente inutile

Audi Sport Quattro pastreaza filozofia modelului precedent, afisand o linie de design curata fara elemente inutile

Totalul insumeaza 700 CP, care ajuta bolidul galben ca un pui nou iesit din ou sa accelereze de la 0 la 100 km/h in 3,7 secunde, in timp ce viteza maxima posibila este de 305 km/h. Pentru a se asigura franarea in siguranta, Audi a montat un sistem de franare cu discuri ceramice, in interiorul jantelor cu diametrul de 21 inci.

Acum urmeaza cireasa de pe tort: consumul. Audi anunta un consum de numai 2,5 l/100 km pentru Sport Quattro, respectiv emisii de CO2 de numai 59g/km.

La interior s-a facut o curatenie generala, astfel incat au fost eliminate toate butoanele considerate a fi in plus. Soferul, de fapt pilotul, are tot ce-i trebuie instala pe volan, in timp ce plansa de bord pastreaza un minim esential de butoane.

In ritmul acesta, copii nostri vor conduce bolizi care vor manca asfalt si nu numai ca nu vor mai consuma benzina ci, probabil, vor produce benzina in mers…

Orice artificiu de design a fost eliminat. Cockpitul este destinat pilotului

Orice artificiu de design a fost eliminat. Cockpitul este destinat pilotului