Acasa » Stiri » McLaren a prezentat noul GT

McLaren a prezentat noul GT

Postat in 28 octombrie 2019
/
Comments are off for this post

de DG

 

Britanicii demonstreaza cat de flexibila este platforma lor tehnica actuala, capabila sa produca modele ultraperformante, care se lipesc de circuit, dar si  Grand Tourere, menite sa manance kilometrii de asfalt. Cu conditia sa fie bun, nu hartoapele din Romania.

Noul McLaren GT se prezinta ca un GT neconventional, obisnuiti fiind cu modelel dotate cu solutia clasica: motor fata, punte motoare spate. Vezi Bentley Continental GT sau Aston Martin. Orice Aston Martin, cu exceptia noilor fuzee Valkyrie si Valhalla.

Revenind la McLaren GT, acesta se aseaza in gama alaturi de Sports, Super si Ultimate.

Sasiul este realizat, evident, din fibra de carbon, care permite reducerea masei proprii substantial. Practic, McLaren GT este cu 130 kg mai usor decat cel mai apropiat rival, cu o masa proprie de numai 1530 KG. Ca sa aveti termen de comparatie, noul Bentley Continental GT are o masa proprie de 2244 Kg. Adica 714 Kg!!

Noul model este pus in miscare de un motor cu cilindreea de 4 litri, capabil sa produca 620 CP, care se traduce printr-un raport putere/masa proprie de 405 CP/tona! Cu numele de cod M840TE, noul motor este realizat special pentru GT, fiind optimizat atat pentru croaziere lungi, cat si pentru acceleratii puternice.

Momentul motor maxim este de 630 Nm, care se obtin la 5500 rpm si se mentin pana la 6500 rpm. Partea buna este ca peste 95% din aceasta valoare a momentului maxim se atinge de la 3000 rpm si poate fi mentiunut pana la 7250 rpm.

Noul motor M840TE este cel mai eficient motor produs de McLaren si respecta atat norma EU6D, cat si China 6, emisiile fiind de 245 g/km, iar consumul anuntat este de 10,8 l/100 Km in ciclul EU NEDC. In regim WLTP, consumul inregistrat a fost de 11,9 l/100 km, cu emisii de CO2 egale cu 270 g/km.

Toata herghelia de cai ajunge pe asfalt printr-o transmisie SSG cu 7 trepte, dotata cu sistem “launch control”.

Acceleratia de la 0 la 100 Km/h se face in 3,2 secunde, iar cea de la 0 la 200 km/h se face in 9 secunde si poate continua pana la atingerea vitezei maxime de 326 Km/h. Un aport important il au anvelopele Pirelli Zero, dezvoltate special pentru McLaren GT, montate pe jante cu diametrul de 20 inci pe fata, respectiv 21 inci pentru puntea spate.

Dar, cine isi cumpara un GT, vrea sa conduca sute de kilometri, in confort si cu bagaje, iar McLaren-urile nu sunt renumite pentru capacitatea portbagajului.

Din acest motiv, inginerii au avut de lucru si au reusit imposibilul. Au proiectat sasiul astfel incat motorul sa fie montat mai jos, imbunatatind atat comportamentul rutier, prin coborarea centrului de greutate, cat si creearea unui spatiu destinat bagajelor deasupra acestuia. Practic, luneta permite accesul la spatiul de bagaje  asimetric, cu un volum util de 420 litri. Spun asimetric deoarece nu are o forma regulata.

Practic, poate acomoda o geanta de bagaje in partea posterioara, respectiv genti flexibile/huse pentru costume sau chiar un sac de crose de golf in partea superioara.

Pentru a indulci oferta de spatiu util, McLaren GT mai are un portbagaj suplimentar in partea frontala, care masoara 150 litri.

Mai mult, comunicatul oficial mentioneaza ca in McLaren GT intra fara probleme doua perechi de schiuri de 185 cm cu tot cu clapari.

In lumea civilizata, aceasta informatie este buna, dar la noi nu are sens. Ce roman ar merge cu un McLaren la munte, care are o garda la sol de numai 110 mm, care se poate ridica la 130 mm, pentru a trece peste obstacolele ocazionale.

La interior se regaseste piele Nappa din abundenta, dar daca asta face pe cineva sa se simta sarac, poate opta pentru piele de lux sau Alcantara. O alta optiune este utilizarea materialului SuperFabric, care se regaseste in spatiul de bagaje. Acesta este un material tesut, impregnat cu micro placi de armatura, menite sa mareasca rezistenta la pete, taieturi, indoituri si abraziuni, fiind usor de curatat.

McLaren GT este oferit in trei versiuni – Standard, Pioneer si Luxe. Pentru cine vrea sa rupa norma si sa topeasca cardul, exista optiunea MSO (McLaren Special Operations), care permit abosult orice modificare posibila.

Ca tot vorbeam de interior, trebuie mentionata digitalizarea completa a acestuia. Instrumentele de bord sunt afisate pe un display cu diagonala de 12.3 inci, in timp ce consola centrala este optimizata pentru a acomoda comenzile sistemului multimedia si al climatizarii printr-un ecran tactil cu diagonala de 7 inci, animat de un procesor cu 10 nuclee.

Sistmeul audio e produs de Bowers & Wilkins, cu 12 difuzoare care produc o putere totala de 1200 W, realizate din Kevlar, respectiv fibra de carbon pentru sub-woofere.

Cat costa toata jucaria? O caramida de bani. Preturile anuntate de producator pornesc de la 198.000 Euro, pentru versiunea standar. La care probabil ca se adauga si taxe, dar nu am aflat asta inca. Nu ca ar conta pentru noi :).

 

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On YoutubeCheck Our Feed