Acasa » Eco » Honda lanseaza noul Jazz/Fit

Honda lanseaza noul Jazz/Fit

Postat in 25 octombrie 2019
/
Comments are off for this post

de DG

Salonul Auto de la Tokio a fost numai bun pentru dezvelirea noului Jazz produs de Honda. Sau Fit, pentru locuitorii din americi.

Spatiosul monovolum de clasa mica este recunoscut pentru doua lucruri: spatiul interior optimizat, testat de subsemnatul inca de la prima generatie, respectiv functionarea silentioasa. La fel de testata de mine.

Ca anecdota, prin 2005, cand eram la test cu Jazz-ul de atunci, unul roz-auriu, ca o bomboana fondanta, fotograful, Andrei Tobosaru, m-a pus sa mut masina, sa prinda un unghi mai bun. M-am conformat si am dat sa pornesc motorul. Doar ca… motorul era pornit si, in mod evident, a facut ca toti dracii cand am culpat electromotorul incercand sa-l pornesc… Atat de silentioase sunt motoarele pe benzina ale celor de la Honda.

Noul Jazz va fi primul model european al celor de la Honda, care va purta embleman “e:HEV”, care face referire la modelele electrificate (cu motoare hibrid). De retinut faptul ca Honda renunta la motoarele diesel pentru Europa, intreaga gama comercializata urmand a fi disponibila exclusiv cu motoare cu benzina sau agregate hibridizate.

Pentru doritorii de crossovere, Jazz va exista si in varianta Crosstar, cu bandouri de plastic aparente, o garda la sol marita, o grila frontala modificata, tapiterie rezistenta la apa si bari montate pe acoperis pentru diferite accesorii utile in timpul excursiilor.

Designul exterior este o evolutie a celui intalnit la modelul existent, cu modificari in special la partea structurala. De exemplu, montatul A este pe jumatate comparativ cu cel al modelului pe care il inlocuieste, dar fara a afecta rigiditatea, imbunatatind, astfel, vizibilitatea frontala.

Privit din lateral, se observa o evolutie, in stiul caracteristic Honda, fara mari artificii stilistice.

Sub capota se va regasi un propulsor hibrid, compus dintr-un motor cu benzina si unul electric, despre care nu stim prea multe. Din comunicatul de presa al niponilor reiese ca “sistemul este nou dezvoltat pentru Honda Jazz si ofera un sentiment de condus fin, direct si sensibil”, in lipsa unor cuvinte mai bune pentru a traduce ce a vrut sa zica autorul.

La interior, Jazz este… Honda :). Comanda cutiei de viteze se face cu un levier clasic, in timp ce blocul de comenzi pentru climatizare este minimalist si intuitiv. Deasupra acestuia troneaza sistemul multimedia, similar celui montat pe Civic si CR-V, cu ecran tactil, capabil sa acomodeze atat Android Auto cat si Apple CarPlay. Totodata, acest sistem poate fi configurat si ca hotspot WiFi pentru ocupantii noului Jazz.

Scaunele renunta la arcuri, fiind realziate din spuma speciala care promite sa ofere mai mult confort cand vine vorba de calatoriile lungi.

Un punct forte, al unei masini mici, este spatiul interior mare. Noul Jazz are rezervorul de combustibil montat in partea centrala a podelei, in spatele scaunelor din fata.

Asta a permis realizarea unui sspatiu pentru portbagaj demn de un vehicul compact, precum si mentinerea sistemului de rabatare a banchetei, care poate avea fie sezuturile ridicate in sus, pentru a depozita obiecte voluminoase in habitaclu, fie spatarele lasate in fata, pentru a suplimenta spatiul din portbagaj. Superdesteapta treaba.

Ca nota personala, am descoperit treaba asta la Civic-ul sotiei, in timp ce eram la spalatorie. Timp de 3 ani habar nu am avut de treaba asta…

La capitolul “Siguranta”, Jazz va fi echipat cu tehnologia Honda Sensing, pe care o apreciez si o recomand tuturor. Astfel, noul Jazz va dispune de cruise-control adaptiv, sistem de monitorizare si mentinere a benzii de rulare, senzori pentru unghiurile moarte (extrem de utili in Bucuresti), sistemul CMBS (Collision Mitigation Brake System) care franeaza singur la viteze mici. Mai multe detali gasiti aici.

Per total, noul Jazz vine ca o evolutie fireasca a unul model excelent, care se bucura de un real succes in toate pietele unde este comercializat. Abia astept sa-l luam la o tura, cand va ajunge si in Romania.

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On YoutubeCheck Our Feed