Acasa » Features » Peugeot 508 1.6 THP: Inima de leu

Peugeot 508 1.6 THP: Inima de leu

Postat in 25 aprilie 2012
/
Comments are off for this post


Nu ma refer aici la regele Richard Inima de leu ,

renumit pentru bataliile purtate impotriva paganilor

musulmani , ci la motorul de 1,6 litri dezvoltat de

PSA-Citroen impreuna cu BMW. Sau invers.

Peugeot 508 THP este cel mai mare automobil pe care l-am

condus, avand sub capota acest motor cu patru cilindri

supraalimentat cu turbina.


Pentru Peugeot 508, acest motor dezvolta 155 CP si 240 Nm

liniar si, aparent, fara efort.

PEntru alte modele, poate fi optimizat pana la 200 CP (cezi Peugeot RCZ).
Singurul moment de slabiciune al motorului, in stransa

legatura cu transmisia, poate fi considerat intervalul

cuprins intre 250-1000 rpm.

In acest interval se simte cilindreea mica si momentul

motor,dar acest lucru se intampla la plecarea de la

semafor pana la viteaz de aproximativ 20 km/h.
Dupa aceea, daca soferul vrea sa puna motorul la

incercare, trebuie doar sa apese pedala de acceleratie

pana la capat, sa tina de volan bine si sa schimbe

vitezele cum trebuie.

Prima suta de km/h e rezolvata in mai putin de 9 secunde,

desi pare ca accelereaza mai repede.
Am decis sa fac, inca, un drum in miez de noapte, asa ca

am plecat, evident, spre Brasov.

Tinand cont de ora tarzie la care am plecat de acasa,

undeva in miez de noapte, traficul din Bucuresti a fost

alcatuit din vreo 15 masini conduse de soferi grabiti sa

ajunga acasa la care s-au adaugat cateva autobuze de

noapte.
Aproape fara efort si timpi pierduti am ajuns la

benzinaria Agip din Otopeni unde mi-am facut plinul de

cafea si apa minerala. Devin ;).

Asta dupa ce am plecat cu o cana de cafea solubila

pregatita de acasa…

Am baut o cafea pe loc si mi-am luat si la pachet.

De ce?
Pentru ca am putut!
Peugeot 508 ARE suport pentru pahare si doze!
In timp ce ardeam dubios gazul prin parcarea benzinariei,

ma uitam la display-ul rabatabil HUD si ma gandeam ca e

cam ciudat sa arate doar viteza de deplasare…
Si, chiar ar fi fost ciudat sa faca doar atat in

2012!.
Am setat pe GPS locatia Centrului Comercial

Magnolia din Brasov si am ramas surprins de

polivalenta sistemului multimedia.
Practic, daca vrei, poti seta sa vezi indicatiile GSP-ului

atat pe displayul central, cat si pe cel dintre ceasurile

de bord ori pe cel rabatabil!!!

Asa ca nu mai exista nicio scuza pentru cei care se vor

rataci si vor spune ca nu au vazut cum trebuie

indicatiile!

Am plecat la drum, obosit, dar cu chef de condus.

Am pus stick-ul USB in mufa din cotiera, am reglat volumul

suficient cat sa nu aud niciun zgomot de rulare si am

plecat la drum.

Tinand cont de faptul ca visez drumul asta si-l pot

parcurge cu ochii inchisi, am realizat ca localitatile se

succed cu repeziciune: Balotesti, Saftica, Ciolpani,

Potigrafu… In doi timpi si trei miscari, conducand

perfect legal (70 km/h in localitati si 90-100 km/h in

afara lor) am ajuns la Ploiesti.
Acolo m-a iritat un pic femeia care traieste in bord si ma

tot batea la cap sa fac stanga, desi vedeam clar pe trei

ecrane ca trebuie sa fac stanga in sensul giratoriu,

nemaipunand in discutie faptul ca oricum stiu drumul!

Deh, vrei GPS si ghidare, te scarpini in cap si-i dai

bataie.

Imi pare rau pentru ca nu am avut rabdare sa dezactivez

ghidarea vocala, ci doar sa-i dau volumul la minim. Asta

presupunea ca, de fiecare data cand trebuia sa schimb

directia de mers, muzica sa fie data incet pentru a

auzi…nimic.

Trenul de rulare este setat pentru confort, relativ

sportiv. PRin sportiv inteleg ca poate ataca serpentinele

de pe DN1 cu viteze mai mari si in siguranta, spre

deosebire de alte sedan-uri medii non premium.


Consola fata prea lunga afecteaza distributia maselor pe

punti, in special in viraje, dar trebuie doar putin timp

pentru acomodare.


Cutia de viteze manuala schimba foarte bine, iar trecerea

printre treptele de viteza se poate face rapid cand stii

ce faci.
Am schimbat 1,2,5 fara sa simt cea mai mica urma de efort,

in regim de deplasare prin localitati, in timp ce, pe

serpentine, am avut cateva portiuni unde am mers cu 90-100

km/h fara probleme, unde mi-a permis traficul si era legal

sa fac acest lucru, cu usoare compensari ale

traiectoriei.

Fenomentul de subvirare, caracteristic masinilor care sunt

puse in miscare de rotile puntii fata, este sesizabil doar

in cazul vitezelor mari, prea mari chiar, pentru

serpentinele de la Posada.
Chiar si asa, cu o usoara compensare din volan si prin

franarea masinii, usor, fie prin ridicarea piciorului de

pe pedala de acceleratie, fie prin actionarea franei,

totul a fost OK.


Undeva in jur de ora 2 si 10 minute am ajuns la Brasov,

mai relaxat decat am plecat si am oprit la Magnolia, unde

am facut cateva poze pentru a imortaliza gloriosul

moment.
Era aproape 2:30 cand am decis ca e momentul sa pun cap

compas Bucuresti si sa ma duc la culcare, desi, la cat

sange mai aveam in cafea, eram mai mult ca sigur ca voi

face inca o noapte alba.

Dar, nu inainte de a fotografia spatiul de depozitare din

usa soferului, care era plin cu pahare goale de cafea

:).

M-am asezat la volan si am dat bice cailor, tuturor celor

155 care dormeau sub capota si am pornit instalatia

audio.

Baietii de la Kings of Leon cantau Sex on fire ,

eu cu ei, cat ma tinea vocea, iar motorul isi facea treaba

intr-o liniste totala, pe masura lasam in urma curbele si

serpentinele de pe portiunea montana a DN1.

Si atunci mi-a venit. Ce este asa misto la motorul asta?

Care este esenta lui?
Linistea!
Isi face treaba tacut, fara sa stii ca e acolo. Tot ce

trebuie sa stii este cum sa-l folosesti optim si sa-l lasi

sa-si faca treaba. Si te ajuta sa stai linistit la volan

si sa-ti vezi de drum, indiferent unde mergi, pentru ca

vei ajunge acolo cu un consum ridicol de mic si o viteza

de deplasare decenta.

Oricum, 508 THP nu e facut pentru cei care vor viteza.

De-asta exista 308 GTi si RCZ.

Peugeot 508 THP a fost inventat pentru cei care vor

performantele dinamice si de consum ale lui 2.0 HDi, dar

nu vor trepidatiile inerente unui Diesel
Pentru cei curiosi, recomand un test, care este, mai

degraba, o sedinta de observatie simpla: luati un pahar

din plastic plin cu cafea sau ciocolata si porniti

motorul. Apoi observati cu atentie undele are se formeaza

in pahar. Ideal ar fi sa aveti acelasi model de masina

atat cu motor diesel cat si cu motor pe benzina. Si veti

intelege la ce ma refer.
Singurul lucru pe care nu-l inteleg la 508 este pozitia de

condus.

Desi este comoda si relaxanta, chiar si dupa 400 km

condusi in miez de noapte, mi se pare ca soferul sta prea

sus.

Sau eu am stat prea sus, mai ales ca tin spatarul

scaunului in pozitie apropiata de verticala.

Oricum, as fi preferat pozitia de condus din Honda Accord,

pe care l-am condus de curand.

Sau din orice sedan mediu german.

Trecand peste asta, am inregistrat un consum de

combustibil exceptional: 2,7 l/100 km, conducand constant

cu 90 km/h, pe drumul de intoarcere!


Este incredibil sa vezi pe computerul de bord o autonomie

de 1040 km, dupa ce ai parcurs deja peste 300 km…
In oras a consumat 7,8 l/100 km, in conditii de trafic

mixt.
Nu ar mai fi multe de spus, pentru ca a fost un test facut

doar pentru motorizarea THP, dar am ramas foarte placut

impresionat de acest motor.

Si de Peugeot 508, care beneficiaza in acest moment de o

campanie masiva de reduceri de pret.
Eu spun ca merita fiecare banut platit, daca vreti o

masina frumoasa, confortabila si economica.

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On YoutubeCheck Our Feed