Aproape ca s-au uitat vremurile tulburi in care grupul PSA (Peugeot-Citroen) se ineca in datorii si abia facea fata presiunii sindicatelor si guvernului francez.
Infuzia de capital chinezesc si introducerea grupului Dongfeng in grupul PSA, prin alocarea a 14% din actiuni in schimbul a 3 miliarde de Euro , vezi Reuters 2014: https://www.reuters.com/article/us-peugeot-dongfeng-idUSBREA2P1VZ20140326, a stabilizat compania franceza si i-a dat respiro-ul de care avea nevoie pentru a face fata mediului tot mai ostil in care se lupta producatorii auto.
Mai multe detalii de la Reuters
Dupa un zvon lansat pe internet si un comunicat de presa care a incercat sa dezminteasca stirea, PSA a preluat conglomeratul Opel-Vauxhall de la General Motors, gigantul american nemaiputand sa sustina pierderile financiare ale diviziei sale europene.
2,2 miliarde de euro au fost necesari pentru incheierea acestei afaceri, iar PSA i-a pus la lucru pe cei de la Opel-Vauxhall, care au 100 de zile pentru pregatirea unei noi strategii.
Ce strategie? Pai, in primul rand, vor redimensiona structura de management, precum si realizarea unor noi sinergii cu PSA in domeniul productiei si achizitiilor care, spera ei, va genera o economie de 1,7 miliarde de Euro.
Scopul declarat este de a genera profit operational incepand cu 2020, undeva in jur de 2%, cu o marire a marjei de profit la 6% din 2026.
Lucru dificil, daca tinem cont de pierderile de 800 milioane de Euro anuntate de GM pentru trimestrul 2 al anului curent…
Plecarea GM de pe Batranul Continent inseamna mai mult loc pentru PSA, care tocmai a devenit producatorul numarul 2, cu o cota de piata de 17%, lucru deloc rau pentru un grup care se zbatea in ghearele falimentului in 2014…