Elvetia este renumita pentru cateva lucruri…
Intai vine vorba de ceasuri,pentru ca traim intr-o epoca
a tehnologiei si a accesoriilor.
Apoi vin branzeturile si ciocolata, iar eu inca imi aduc
aminte cu drag de copilarie cand ma bucuram, ca un actor
care a castigat Oscar-ul, cand primeam un pachet alb sau
galben de Toblerone, faimoasa ciocolata care are Mont
Blanc-ul drept emblema.
Apoi vin bancile. Oh, da. Bancile. Situate pe cel mai
inalt varf al neutralitatii politice si militare al
planetei, toate bancile care se respecta au sedii si
seifuri bine pazite prin muntii statului montan.
Pe langa aceste simboluri, devenite clasice, mai exista
unul, imitat,copiat si dorit de toata lumea, inca din
copilarie: briceagul elvetian.
Acel mic briceag care contine orice, de la cleste,
foarfece, pila, fierastrau, pana la furculita si
lingura, dupa caz. Genial
Si acum, sa vorbim despre masini. Despre noul Chevrolet
Aveo, de fapt.
Trebuie sa recunosc faptul ca nu era, nici pe departe,
in lista masinilor mele preferate.
Vechiul model parea un sedan turtit din lateral… prea
lung si prea ingust… Si, da, din pacate, avea ceasuri
verzi, plastic in interior cat sa faci vreo patru zeci
de mii de pixuri si tehnologia unei berline moderne… Candva prin 1995!
Astfel, trebuie sa recunosc si faptul ca am fost
reticent cand m-am indreptat spre showroom-ul GM sa
preiau masina de test.
Aici trebuie sa fac cateva precizari. Am mers cu 3 masini, doua motorizari si doua versiuni de transmisie.
Practic am condus atat hatchback-ul (5 usi), cat si sedanul.
Am mers si cu transmisie manuala, cat si cu cea noua,
automata cu 6 trepte.
Motorizarile au fost doar pe benzina si au avut 1,2
litri si 100 cp, respectiv 1,6 litri si 115 cp.
Voi vorbi despre fiecare, in masura spatiului disponibil.
Incep cu modelul cu transmisie automata, care era
sedan si, fiind automat, preferatul meu.
||||
Din exterior se prezinta ca un sedan de clasa mica, cu o
lungime demna de un sedan compact si acelasi aspect
oarecum alungit al predecesorului sau…
Privit din fata este agresiv si imi aduce aminte de o
motocicleta din categoria Superbike, avand farurile
circulare marcate de carcasele cilindrice cromate, gen
Alfa Romeo 159.
Interiorul este surprinzator de bine finisat, dar,
trbuie sa recunosc si faptul ca surpriza nu a mai fost
atat de mare, pentru ca am testat in trecut si fratii
mai mari, Cruze si Orlando.
Desi nu este o nava spatiala, bordul este modern si
tradeaza faptul ca se adreseaza tinerilor.
Indicatoarele de bord sunt grupate pe un display digital
care preia tema motocicletei performante, in timp ce
consola centrala prezinta o ergonomie exemplara.
Simplu si la obiect.
Sistemul multimedia este plasat in partea superioara, in
campul vizual al soferului, iar comenzile sistemului de
climatizare sunt in partea inferioara si pot fi
comandate cu usurinta, chiar si in cazul transmisiei
manuale.
Practic, s-a pastrat reteta de la Orlando si Cruze, iar
acest lucru contribuie la imaginea de marca a brandului
american, consolidandu-l astfel.
Interfata multimedia conecteaza orice telefon modern via
bluetooth si reda convorbirea foarte bine in boxele
sistemului audio.
Pentru cei care prefera sa tina mainile pe volan tot
timpul, Chevrolet a pregatit un volan multifunctional,
comenzile montate pe el putand controla atat instalatia
audio, cat si telefonul, precum si pilotul automat.
Ce m-a surprins, insa, a fost spatiul. Masina este mica
pe afara si ENORMA inauntru. Spatiul pentru cap este
superior chiar si celui din Audi Q3, iar asta e
ceva…
Mai am o observatie. Si un argument pentru care imi
place Aveo. Interiorul ofera numeroase spatii de
depozitare, inclusiv pentru pahare de cafea, sticle,
pet-uri si alte doze.
Este clar ca este o masina pentru tineri si pentru
oameni activi, dornici de calatorii si aventuri, atat
urbane cat si in afara limitelor oraselor.
Doar pe consola centrala se afla trei locasuri pentru
bauturi, in timp ce portierele din fata pot acomoda, la
randul lor, cate o doza sau un pet.
In bord exista doua spatii unde se pot tine la vedere
telefonul, sau telefoanele mobile, iar in partea
dreapta, MP3 playerul ce se poate conecta la sistemul
audio prin intrarea auxiliara.
In partea dreapta exista doua spatii de depozitare, iar
cel superior contine si intrarea USB pentru instalatia
audio, care a fost folosita in permanenta de-a lungul
celor aproape 600 km parcursi.
||||
Scaunele ofera un suport lateral surprinzator de bun si
sunt comode chiar si la drum lung, desi, trebuie
precizat faptul ca Chevrolet Aveo nu este un cruiser, ci un
model urban, apt sa iasa din oras.
Locurile din spate sunt, la randul lor, surprinzator de
comode. Doi adulti pot sta confortabil si la drum lung.
Chiar si cu masina trasa pe dreapta!
Intr-o noapte de vineri, pe la ora 12:30, asteptam
cuminte schimbarea culorii semaforului din intersectia
bulevardului Uverturii cu soseaua Virtutii.
Imbracat cu un hanorac Adidas, cu fularul pe fata,
geamul deschis la jumatate, gluga in cap si Tupac in
boxe.
Care se aud extraordinar de bine pentru o instalatie
muzicala standard… Este clar ca se adreseaza
tinerilor, mai ales cand dai basul la maxim.
Only God can judge me
ma acompania in noaptea
rece, cand, langa mine opreste un Hyundai Elantra cu
doua femei frumoase. EA era in dreapta. Drop dead
gorgeous…
Absolventa de Arte Plastice.
Simone in care apare femeia perfecta…
Si, daca EA, care ar putea sa mearga doar pentru un
zambet cu orice bolid din Dorobanti, s-a simtit bine in
Aveo… Case closed!
||||
Long story short: am baut o bere fara alcool si o cafea
cu ele pana la 4 dimineata.
A doua zi am petrecut cu EA toata noaptea, la o
petrecere Baha si am aflat cu ce seamana Aveo Sedan.
(era alb)
Cu un… frigider . Dar, in sensul bun!.
Este alb, lung, ingust si,
totusi, incapator.:).
Daca tot vorbim despre spatiu, trebuie sa spun cateva
vorbe despre portbagajul sedanului.
ESTE ENORM!!!
Stateam cu el deshis si nu imi venea sa cred cat de mare
poate fi, la o masina atat de mica.
Practic, Chevrolet Aveo sedan pare desprins dintr-o
pelicula suprarealista, un fel de Alice in Tara
Minunilor.
Cum naiba au reusit americanii astia sa faca o mini
sufragerie pe roti dintr-o masina mai mica decat un
Logan??
Ciudat…
Imi dau seama acum ca am scris pagini intregi si nu am
zis nimic despre motor.
1200 cmc, supraalimentat cu turbina si 100 CP. Plus
transmisie automata cu 6 trepte.
Pana la 2000 de rpm doarme pe el, iar de acolo incepe
distractia.
Cutia de viteze schimba trepele lin si este etajata
pentru condus economic, din start.
Pentru cei care doresc sa se simta piloti, exista doua
butoane pe partea laterala a manetei schimbatorului de
viteze, marcate cu +
si –
, care pot fi
comandate cu policele (degetul mare) mainii
drepte.
Necesita putina obisnuinta, dar este ok pana la
urma.
Consumul de combustibil se situeaza in limite normale
pentru 100 CP.
Adica undeva in jur de 8 litri/100 km in regim urban si
aproximativ 5 litri/100 km in regim extraurban.
Pentru cei speriati de bombe si povesti cu varcolaci,
care nu cred ca poti merge iarna cu o cutie de viteze
automata, le recomand apasarea butonului care
dezactiveaza ESP-ul. Si vor iesi din orice impas, cu
conditia sa apese progresiv pedala de
acceleratie…
||||
Tinuta de drum este corecta, dar se simte faptul ca este
usor prea lung sedanul, iar consola spate lunga impune o
inertie mare a spatelui, mai ales pe serpentine.
Dar, totul este perfect controlabil, mai ales daca se
tine cont de faptul ca este o masina pentru tineri
si/sau tinere familii, deci nu este o masina de
curse.
Vine randul hatch-ului, care este preferatul meu.
Prietenii stiu ca imi plac SUV-urile. De preferat
americane si cu motoare mari.
Am acest pacat si il recunosc. Si mai recunosc ca imi
doresc un Escalade mai aprig decat isi doreste un copil
de 5 ani sa-l prinda pe Mos Craciun cand ii pune
cadourile sub brad.
Dar, cum sunt un om realist, imi dau seama ca mai am de
asteptat.
Micul hatch m-a impresionat cu manevrabilitatea sa.
Dotat cu motorul de 1,6 litri si 115 cp, a fost
senzational in oras.
SENZATIONAL!!!!
M-am strecurat prin locuri negandite, l-am parcat
oriunde am vrut, iar, pe nametii care ne-au ingropat, la
propriu, s-a descurcat remarcabil.
Cand am postat pe Facebook faptele de maretie, vitejie
si glorie ale hatchului Aveo, mi s-a reprosat ca am un
blat cu GM…
Ceva putred trebuie sa fie acolo…
Aveo hatchback, iarna pe zapada…
Lacul Balotesti. Q7-uri
si Touareg-uri blocate in zapada si eu fac 15 minute
pana in Bucuresti pe viscol cu vizibilitate redusa la 10
m in fata masinii??
Noroc cu colegii de la 4Tuning care au tractat un
Pajero…
||||
Mi-a placut mai mult hatch-ul pentru ca are un
comportament dinamic diferit, lipsindu-i consola spate
masiva.
Sta mai bine in viraje, motorul de 1600 cmc este foarte
bun si consuma cu aproximativ 0,5 l mai mult.
Am ramas surprins de faptul ca a consumat in oras mai
putin decat anunta cifrele oficiale ale GM…
Nu doar pentru ca Louis Chevrolet era elvetian, in cazul
in care acest lucru va era strain, ci pentru ca GM a
reusit!
A reusit sa aduca un model adaptat tinerilor, capabil sa
se descurce in oras, dar si in afara lui, unde SUV-uri
titrate s-au facut de ras, iar toate aceste valente si
capacitati vin cu un pret mai mic cu, cel putin, 20%
decat orice alt model concurent echipat similar.
La fel ca un briceag elvetian, noul Aveo este mic, are un design modern, este polivalent si te ajuta sa fii cool la un pret mai mult decat decent.
Mai sunt multe de spus despre Aveo, dar, pentru acest
lucru voi scrie un editorial.
In curand…