Acasa » Features » Briceagul elvetian

Briceagul elvetian

Postat in 23 martie 2012
/
Comments are off for this post

Elvetia este renumita pentru cateva lucruri…

Intai vine vorba de ceasuri,pentru ca traim intr-o epoca

a tehnologiei si a accesoriilor.

Apoi vin branzeturile si ciocolata, iar eu inca imi aduc

aminte cu drag de copilarie cand ma bucuram, ca un actor

care a castigat Oscar-ul, cand primeam un pachet alb sau

galben de Toblerone, faimoasa ciocolata care are Mont

Blanc-ul drept emblema.

Apoi vin bancile. Oh, da. Bancile. Situate pe cel mai

inalt varf al neutralitatii politice si militare al

planetei, toate bancile care se respecta au sedii si

seifuri bine pazite prin muntii statului montan.

Pe langa aceste simboluri, devenite clasice, mai exista

unul, imitat,copiat si dorit de toata lumea, inca din

copilarie: briceagul elvetian.

Acel mic briceag care contine orice, de la cleste,

foarfece, pila, fierastrau, pana la furculita si

lingura, dupa caz. Genial

Si acum, sa vorbim despre masini. Despre noul Chevrolet

Aveo, de fapt.

Trebuie sa recunosc faptul ca nu era, nici pe departe,

in lista masinilor mele preferate.
Vechiul model parea un sedan turtit din lateral… prea

lung si prea ingust… Si, da, din pacate, avea ceasuri

verzi, plastic in interior cat sa faci vreo patru zeci

de mii de pixuri si tehnologia unei berline moderne… Candva prin 1995!

Astfel, trebuie sa recunosc si faptul ca am fost

reticent cand m-am indreptat spre showroom-ul GM sa

preiau masina de test.

Aici trebuie sa fac cateva precizari. Am mers cu 3 masini, doua motorizari si doua versiuni de transmisie.

Practic am condus atat hatchback-ul (5 usi), cat si sedanul.

Am mers si cu transmisie manuala, cat si cu cea noua,

automata cu 6 trepte.

Motorizarile au fost doar pe benzina si au avut 1,2

litri si 100 cp, respectiv 1,6 litri si 115 cp.

Voi vorbi despre fiecare, in masura spatiului disponibil.

Incep cu modelul cu transmisie automata, care era

sedan si, fiind automat, preferatul meu.

||||
Din exterior se prezinta ca un sedan de clasa mica, cu o

lungime demna de un sedan compact si acelasi aspect

oarecum alungit al predecesorului sau…

Privit din fata este agresiv si imi aduce aminte de o

motocicleta din categoria Superbike, avand farurile

circulare marcate de carcasele cilindrice cromate, gen

Alfa Romeo 159.

Interiorul este surprinzator de bine finisat, dar,

trbuie sa recunosc si faptul ca surpriza nu a mai fost

atat de mare, pentru ca am testat in trecut si fratii

mai mari, Cruze si Orlando.

Desi nu este o nava spatiala, bordul este modern si

tradeaza faptul ca se adreseaza tinerilor.


Indicatoarele de bord sunt grupate pe un display digital

care preia tema motocicletei performante, in timp ce

consola centrala prezinta o ergonomie exemplara.

Simplu si la obiect.

Sistemul multimedia este plasat in partea superioara, in

campul vizual al soferului, iar comenzile sistemului de

climatizare sunt in partea inferioara si pot fi

comandate cu usurinta, chiar si in cazul transmisiei

manuale.
Practic, s-a pastrat reteta de la Orlando si Cruze, iar

acest lucru contribuie la imaginea de marca a brandului

american, consolidandu-l astfel.

Interfata multimedia conecteaza orice telefon modern via

bluetooth si reda convorbirea foarte bine in boxele

sistemului audio.

Pentru cei care prefera sa tina mainile pe volan tot

timpul, Chevrolet a pregatit un volan multifunctional,

comenzile montate pe el putand controla atat instalatia

audio, cat si telefonul, precum si pilotul automat.

Ce m-a surprins, insa, a fost spatiul. Masina este mica

pe afara si ENORMA inauntru. Spatiul pentru cap este

superior chiar si celui din Audi Q3, iar asta e

ceva…

Mai am o observatie. Si un argument pentru care imi

place Aveo. Interiorul ofera numeroase spatii de

depozitare, inclusiv pentru pahare de cafea, sticle,

pet-uri si alte doze.

Este clar ca este o masina pentru tineri si pentru

oameni activi, dornici de calatorii si aventuri, atat

urbane cat si in afara limitelor oraselor.
Doar pe consola centrala se afla trei locasuri pentru

bauturi, in timp ce portierele din fata pot acomoda, la

randul lor, cate o doza sau un pet.

In bord exista doua spatii unde se pot tine la vedere

telefonul, sau telefoanele mobile, iar in partea

dreapta, MP3 playerul ce se poate conecta la sistemul

audio prin intrarea auxiliara.
In partea dreapta exista doua spatii de depozitare, iar

cel superior contine si intrarea USB pentru instalatia

audio, care a fost folosita in permanenta de-a lungul

celor aproape 600 km parcursi.

||||
Scaunele ofera un suport lateral surprinzator de bun si

sunt comode chiar si la drum lung, desi, trebuie

precizat faptul ca Chevrolet Aveo nu este un cruiser, ci un

model urban, apt sa iasa din oras.

Locurile din spate sunt, la randul lor, surprinzator de

comode. Doi adulti pot sta confortabil si la drum lung.

Chiar si cu masina trasa pe dreapta!

Intr-o noapte de vineri, pe la ora 12:30, asteptam

cuminte schimbarea culorii semaforului din intersectia

bulevardului Uverturii cu soseaua Virtutii.

Imbracat cu un hanorac Adidas, cu fularul pe fata,

geamul deschis la jumatate, gluga in cap si Tupac in

boxe.

Care se aud extraordinar de bine pentru o instalatie

muzicala standard… Este clar ca se adreseaza

tinerilor, mai ales cand dai basul la maxim.

Only God can judge me ma acompania in noaptea

rece, cand, langa mine opreste un Hyundai Elantra cu

doua femei frumoase. EA era in dreapta. Drop dead

gorgeous

Absolventa de Arte Plastice.
Simone in care apare femeia perfecta…

Si, daca EA, care ar putea sa mearga doar pentru un

zambet cu orice bolid din Dorobanti, s-a simtit bine in

Aveo… Case closed!



||||
Long story short: am baut o bere fara alcool si o cafea

cu ele pana la 4 dimineata.

A doua zi am petrecut cu EA toata noaptea, la o

petrecere Baha si am aflat cu ce seamana Aveo Sedan.

(era alb)


Cu un… frigider . Dar, in sensul bun!.

Este alb, lung, ingust si,

totusi, incapator.:).

Daca tot vorbim despre spatiu, trebuie sa spun cateva

vorbe despre portbagajul sedanului.
ESTE ENORM!!!
Stateam cu el deshis si nu imi venea sa cred cat de mare

poate fi, la o masina atat de mica.

Practic, Chevrolet Aveo sedan pare desprins dintr-o

pelicula suprarealista, un fel de Alice in Tara

Minunilor.

Cum naiba au reusit americanii astia sa faca o mini

sufragerie pe roti dintr-o masina mai mica decat un

Logan??

Ciudat…
Imi dau seama acum ca am scris pagini intregi si nu am

zis nimic despre motor.
1200 cmc, supraalimentat cu turbina si 100 CP. Plus

transmisie automata cu 6 trepte.
Pana la 2000 de rpm doarme pe el, iar de acolo incepe

distractia.

Cutia de viteze schimba trepele lin si este etajata

pentru condus economic, din start.

Pentru cei care doresc sa se simta piloti, exista doua

butoane pe partea laterala a manetei schimbatorului de

viteze, marcate cu + si , care pot fi

comandate cu policele (degetul mare) mainii

drepte.


Necesita putina obisnuinta, dar este ok pana la

urma.

Consumul de combustibil se situeaza in limite normale

pentru 100 CP.
Adica undeva in jur de 8 litri/100 km in regim urban si

aproximativ 5 litri/100 km in regim extraurban.

Pentru cei speriati de bombe si povesti cu varcolaci,

care nu cred ca poti merge iarna cu o cutie de viteze

automata, le recomand apasarea butonului care

dezactiveaza ESP-ul. Si vor iesi din orice impas, cu

conditia sa apese progresiv pedala de

acceleratie…

||||
Tinuta de drum este corecta, dar se simte faptul ca este

usor prea lung sedanul, iar consola spate lunga impune o

inertie mare a spatelui, mai ales pe serpentine.

Dar, totul este perfect controlabil, mai ales daca se

tine cont de faptul ca este o masina pentru tineri

si/sau tinere familii, deci nu este o masina de

curse.

Vine randul hatch-ului, care este preferatul meu.


Prietenii stiu ca imi plac SUV-urile. De preferat

americane si cu motoare mari.
Am acest pacat si il recunosc. Si mai recunosc ca imi

doresc un Escalade mai aprig decat isi doreste un copil

de 5 ani sa-l prinda pe Mos Craciun cand ii pune

cadourile sub brad.
Dar, cum sunt un om realist, imi dau seama ca mai am de

asteptat.


Micul hatch m-a impresionat cu manevrabilitatea sa.
Dotat cu motorul de 1,6 litri si 115 cp, a fost

senzational in oras.
SENZATIONAL!!!!


M-am strecurat prin locuri negandite, l-am parcat

oriunde am vrut, iar, pe nametii care ne-au ingropat, la

propriu, s-a descurcat remarcabil.

Cand am postat pe Facebook faptele de maretie, vitejie

si glorie ale hatchului Aveo, mi s-a reprosat ca am un

blat cu GM…
Ceva putred trebuie sa fie acolo…

Aveo hatchback, iarna pe zapada…
Lacul Balotesti. Q7-uri

si Touareg-uri blocate in zapada si eu fac 15 minute

pana in Bucuresti pe viscol cu vizibilitate redusa la 10

m in fata masinii??
Noroc cu colegii de la 4Tuning care au tractat un

Pajero…

||||
Mi-a placut mai mult hatch-ul pentru ca are un

comportament dinamic diferit, lipsindu-i consola spate

masiva.

Sta mai bine in viraje, motorul de 1600 cmc este foarte

bun si consuma cu aproximativ 0,5 l mai mult.


Am ramas surprins de faptul ca a consumat in oras mai

putin decat anunta cifrele oficiale ale GM…

Nu doar pentru ca Louis Chevrolet era elvetian, in cazul

in care acest lucru va era strain, ci pentru ca GM a

reusit!

A reusit sa aduca un model adaptat tinerilor, capabil sa

se descurce in oras, dar si in afara lui, unde SUV-uri

titrate s-au facut de ras, iar toate aceste valente si

capacitati vin cu un pret mai mic cu, cel putin, 20%

decat orice alt model concurent echipat similar.

La fel ca un briceag elvetian, noul Aveo este mic, are un design modern, este polivalent si te ajuta sa fii cool la un pret mai mult decat decent.

Mai sunt multe de spus despre Aveo, dar, pentru acest

lucru voi scrie un editorial.
In curand…

Visit Us On TwitterVisit Us On FacebookVisit Us On YoutubeCheck Our Feed