Acasa » Features » Acorduri fine

Acorduri fine

Postat in 17 iunie 2012
/
Comments are off for this post

De ce sa schimbi ceva la un lucru, daca acesta functioneaza

perfect ?

Aceasta pare sa fie intrebarea care a stat in mintea tuturor cand au

proiectat intinerirea modelului Accord.

Cu exceptia redesenarii unor panouri de plastic si a farurilor,

noul acord fae parte din categoria toate-s vechi si noua-s

toate … Era pacat sa nu ne amintim de Eminescu in luna

iunie.
Versul este din Glossa.

Revin la Accord.
Am primit un Accord cu echiparea Executive, care era pus in miscare

de motorul cu benzina de doi litri si o cutie de viteze cu comanda

manuala.

Nu are rost sa incep cu descrierea exteriorului pentru ca este

aproape identic cu cel pe care il inlocuieste.
Nici interiorul nu a suferit cine stie ce schimbari.

Am remarcat, insa, schimbarea, in bine, a calitatii materialelor si

faptul ca butoanele sunt mai placute la atingere.
M-am asezat la volan unde am dat nota buna scaunelor excelent

profilate si foarte confortabile, mai ales la drumu lung.

Organizarea interioara este foarte buna, iar ergonomia este la nivel

inalt.
Ecranul LCD al sistemului de navigatie este montat la un nivel optim

si este vizibil chiar si in conditii de soare puternic.

Aici dau o nota mica pentru rezolutia acestuia, demna de 1999,

precum si pentru harta sistemului GPS care imi arata o benzinarie

Shell pe Sos. Virtutii… Care Shell nu mai e in Romania de niste

mii de ani…

Si aici se incheie critica :)).
Vorbesc serios. Daca va asteptati la critici suplimentare sau noroi

de aruncat, va recomand sa deschideti televizorul pentru ca nu veti

gasi aici asa ceva.

Motorul cu tehnologie VTEC este excelent, fiind unul din preferatele

mele.
Iar acum urmeaza secretul pe care il stie toata lumea (care ma

cunoaste): urmeaza sa construiesc o masina si intentionez sa

folosesc un Accord, ceva mai vechi, dar dotat cu motorul de 2 litri

VTEC. :D!

Cutia de viteze este foarte precisa, nu agata si se

manevreaza fara efort.

In timpul celor peste 100 km parcursi in oras, am amestecat benzina

intr-o veselie, dar pot sa spun ca nu mi-a displacut, in ciuda

faptului ca urasc transmisiile cu comanda manuala. Da, le urasc din

tot sufletul meu de copil…

Elasticitatea motorului mi-a corectat cele cateva schimbari, sa le

spunem neinspirate, ale treptelor de viteza, iar la drum lung m-a

ajutat sa efectuez depasiri in deplina siguranta.
Puterea este livrata liniar, fara salturi bruste si fara sa simt

vreo ezitarem fie ca avea 1000 rpm sau 6000… Da, am ajuns la 6500

rpm chiar, de cateva ori. Si mi-a placut.
Oricum, cred ca vor fi 2-3 oameni normali in cap care vor ajunge

vreodata atat de sus.

Sistemul audio m-a ajutat sa ignor prostia tot mai densa din trafic

si a anulat perfect claxoanele istericilor care blocheaza

intersesctiile supraaglomerate sau muzica obscen de retardata a

manelistilor.

Acesta beneficiaza de o magazie cu 6 CD-uri, precum si de input-uri AUX si USB pentru conectarea telefonului mobil, a unui MP3 player sau direct a unui memory stick USB, aceasta din urma fiind solutia pe care o utilizez in permanenta.

Am ascultat melodiile mele obisnuite si m-am retras in cochilia mea

de fier Made in Japan .
In ciuda caldurii foarte mari, sistemul de climatizare m-a protejat

si mi-a oferit tot confortul de care aveam nevoie cu promptitudinea

unui ospatar japonez plin de bun simt.

In Bucuresti am avut parte de plaoe torentiala, iar aici am apreciat stergatoarele de parbriz care stergeau orice urma de apa. Cred ca speriau inclusiv picaturile de ploaie sa nu mai cada pe parbriz!
A urmat traseul meu obisnuit si drumul spre munte.

Pot sa spun ca a fost una dintre cele mai relaxante drumuri facute

in viata mea.
Cand am ajuns acolo mi s-a parut ca am facut 15 minute, nu o ora si

jumatate.

Am notat pe fuga cateva impresii am baut, evident, o cafea, si am

pus cap compas Bucuresti, oarecum trist, pentru ca era superb in

Sinaia.
Pe drumul de intoarcere am avut cateva emotii, din cauza unui

retardat care conducea o pisicuta si care s-a trezit el sa

depaseasca in curba peste linia continua de la Posada.
Stiu doar ca am avut timp doar sa trag de volan dreapta apoi sa

redresez si sa injur la o cadenta de 30 de injuraturi pe

secunda.
Aici am multumit pentru solutia cu tractiune, pentru ca a mentinut

foarte bine traiectoria, desi aveam aproximativ 80 km/h.

Sistemul de franare a fost ridicat in slavi cu ocazia altui

eveniment neplacut, petrecut aproape de semnul ce marcheaza pozitia

paralelei de 45 de grade, pe DN1.
In jur de ora 11 noaptea, ruland cu aproximativ 100 km/h m-am trezit

in fata mea cu un bicilist, rupt de beat, fara niciun fel de marcaj

pe el, care mergea pe marginea drumului…

Stiu doar ca nu aveam unde sa ma duc in stanga, iar optiunea sa ies

pe camp nu era o… optiune!

Am franat cat am putut de puternic si am apasat butonul care

declanseaza luminile de avarie rugandu-ma sa nu intre nimeni in

mine!

Credeti ca mi-a dat binete biciclistul? Evident ca nu.
Era un taran

rupt in gura de beat, care a binevoit sa-mi adresezee dulcegarii la

adresa rudelor.
Nu m-am coborat la nivelul lui de troglodit si am plecat mai

departe, oarecum linistit pentru ca individul a virat pe camp si a

plecat pe un drum de tara, spre casa, probabil.
Oricum nu risca sa mai dea masina peste el, iar asta era cel mai important pentru minte in clipa aceea…
Odata trecut si peste acest eveniment stresant, am ajuns acasa si am

inceput sa pun pe formular impresiile mele.
Honda Accord este putin schimbat pentru ca.. nu au ce schimba!!

Apoi vine vorba despre economicitate si comportament dinamic. 155

CP, benzina si un consum de 9,6 litri/100 km in oras este mai mult

decat decent, in timp ce consumul extraurban este undeva la

jumatate.
Aici am apreciat instalarea sistemului de monitorizare a treptei de

viteza. Practic, daca masina merge intr-o treapta nu foarte

economica de viteza, pe bord se aprinde un LED care indica

schimbarea intr-o treapta de viteza superioara sau inferioara.

Trebuie sa mentionez ca, in oras, am avut parte de 90% ambuteiaje si

o caldura totalmente neplacuta.

Spatiul interior este de nivelul oricarui sedan de clasa medie

oferind suficient spatiu persoanelor inalte, atat pe locurile din

fata cat si pe confortabila bancheta din spate.
Portbagajul este arhisuficient, iar asta o stiu de la un prieten

foarte bun care are un Accord si face turul Europei in fiecare an cu

sotia sa si cu cei doi copii adolescenti ai sai.

La finalul testului am ramas cu impresia ca Honda Accord se mentine in top in ciuda varstei. Si tot ce e nevoie ca sa ramana acolo este un acord fin, pentru a tine pas cu noii veniti.

Cand spun top nu va ganditi la soprtivitatea unui NSX sau luxul unui Legend. Ci la acel cei mai bun din toate
Urmeaza intrebarea de baraj: merita aproape 30.000 Euro + TVA? (nu

am luat in calcul ofertele actuale).
Eu zic ca da. Pentru cei care vor sa aiba cruise control adaptiv,

faruri automate si tehnologie de clasa medie premium, la pret de

clasa medie normala la care se adauga si argumentul

fiabilitatii legendare a modelelor japoneze cu emblema Honda pe

calandru.