Asta am avut in cap in secunda in care am primit cheia noului
Peugeot 208 din mana PR-ului marcii franceze cu leul pe
calandru…
Culoarea de un lila/mov/gh…nu mai zic nimic… mi-a aruncat
mintea cu 25 de ani in urma cand ma zgaiam prin vitrina
cofetariei de pe Bulevardul Uverturii, in drum spre
Cinematograful Pacea, actualmente Teatrul Masca.
Ma duceam sa vad un matineu cu Star Wars…
Aveam doar 7 ani si visam stele, eroi, lumi mai bune si mai
frumoase si… bomboane fondante, cu martipan roz si
umplutura aceea delicioasa!
La 32 de ani m-am gasit la fel de visator, dar satul de
dulciuri. Doar ca nu m-am saturat de stele si nu cred ca ma
voi satura vreodata.
Am luat cheia bomboanei
, pentru ca micul 208 a ramas cu porecla aceasta, am pornit motorul si
am plecat spre birou…
Nu am apucat sa trec de bariera celor de la Trust Motors
si mi-am declarat intentiile cu micul Pejo
.
Desi imparte platforma cu fratele C3 din grupul PSA, 208 este
ceva mai… nemtesc!
O spun din start, pentru cei care nu au chef sa citeasca pana
la capat: este 12351325 de clase peste Polo!
Arata mai bine, ergonomia este aproape perfecta, si voi spune
mai jos de ce este doar aproape
, iar motorul… face
rotile sa muste din asfalt, asa mic si dizal
cum e
el acolo sub capota…
Sa incepem cu… inceputul!
Exteriorul este in tenditele de design actuale ale casei
Peugeot, iar micul logo pe care scrie Peugeot vine
sa sublinieze repozitionarea marcii.
Caroseria are mai multe curbe decat avea Madonna in anii \’80
si, in ciuda stickerelor cu femei de pe ea, nu mi-a diminuat
atitudinea de mascul feroce.
Odata urcat la volan am ramas surprins, ca un fraier ce sunt
de fiecare data cand vad o inovatie sau un design nou, de
pozitionarea ceasurilor indicatoare: deasupra volanului.
Bravo Peugeot! Practic, indiferent de pozitia
volanului, ceasurile vor fi mereu in campul vizual al
soferului.
Apoi am remarcat delimitarea clara a blocului de comenzi al
sistemului de climatizare si, nu in ultimul rand, instalatia
multimedia comandata de un ecran imens cu comenzi tactile.
Taciscrin pentru cine nu a inteles ce am scris…
A trebuit sa ajung la birou si sa ma uit in actele masinii
pentru ca am crezut ca e ceva putred… nu sub capota!
Motorul diesel cu cilindreea de 1,6 litri trage ca un V6 pe
benzina de 2,5 litri de acum 15 ani! Pot sa jur!
Am dezactivat prostia de sistem Start/Stop, pentru ca nu ma
intereseaza planctonul, pentru ca mi-era teama ca nu va
raspunde prompt, asa cum s-a intamplat de fiecare data, la
fiecare test.
Evident ca m-am inselat si l-am lasat activ, pentru ca, la
cea mai mica apasare a pedalei de ambreiaj, motorul pornit
mai repede decat saluta un Dragoon britanic la vederea
Reginei care trece prin fata postului sau!!
Un mare minus pentru instalatia audio care daor face zgomot
si reda bine melodiile pana la un punct.
Pentru oamenii normali (da, recunosc, sunt anormal) este mai
mult decat suficienta, dar pentru mine, cand dau volumul la
MAXIM pe serpentinele de pe DN1, a fost jenant sa ascult 2Pac
cu distorsiuni si un fel de
bas…
Un mare plus vine de la acopersiul transparent, care mi-a
facut noaptea mai frumoasa, iar luminile ambientale m-au
facut sa ma simt ca in Gaia (clubul din bucuresti).
Fashion-istii de acolo mi-au dat ideea sedintei foto, in care
am imbracat jumatate din masina in coli de hartie albe. As fi
imbracat-o toata in ziare dar nu am avut rabdare.
doar un 208 , dar am noroc ca nu stau sa-mi bat capul cu
toti mancatorii de #$% din intersectiile semaforizate!
Am petrecut o noapte intreaga facand fotografii cu Alepse si
sunt mandru de ce a iesit.
Am mascat
doar partea stanga, care era expusa la
trafic, si am zambit, mai apoi ras in hohote, cand vedeam
privirile nedumerite ale oamenilor.
Intai niste baieti intr-un Renault Laguna, la semaforul din
dreptul Spitalului Universitar de la Eroilor, care au crezut
ca e un Mercedes mai mic
.
Apoi niste unii
pe Calea Dorobantilor, intr-un BMW
X5 care si-au rupt gaturile si au consumat jumatate din
bateria aifonurilor
din dotare pentru a imortaliza
ciudatenia
de pe strada.
Cel mai tare a fost baiatul din Herastrau. Cam hipster, dar
nu vreau sa fiu tendentios pentru ca baiatul a fost mia mult
decat civilizat.
Douazeci si ceva de ani, Chrysler Crossfire cu numere de PH,
tipicul baiat de Herastrau.
Alepse rupea camera in doua sa scoata cadrele necesare, iar
el intreaba: de ce este acoperita masina
?
Raspunsul meu: ca sa intrebe lumea
!
EPIC
Am continuat sedinta foto in curtea celor de la… nu
conteaza, pentru ca a iesit perfect, iar apoi am terminat
traseul de noapte in Piata Charles de Gaulle.
Ca tot vorbeam de aproape perfecta
cand ma refeream
la ergonomie, trebuie sa aduc o critica: sistemul audio are
DOAR comenzi tactile, iar asta inseamna ca daca se blocheaza,
ei bine, ramane blocat!
In schimb, recupereaza la capitolul spatiu interior, la
confortul scaunelor care sunt cele mai confortabile, de
departeeeee, din clasa.
Portbagajul pare mic, dar nu este, pentru ca a intrat in el
perfect cartul lui Jonathan si am putut sa fac si niste
cumparaturi.
Motorul! Era sa uit de motor. Nu produce decat 116 CP, din
1600 cmc, este diesel si este senzational.
Trage caroseria ca o locomotiva a Aliatilor din Al Doilea
Razboi Mondial alergata de Luftwaffe, iar suspensia ajuta
mica masina sa tina virajele, pentru, stiti voi, cazurile
cand mamicile trebuie sa schimbe urgent scutecul copilului
lasat la joaca prea mult in parc.
Consumul de combustibil este ridicol de mic, ceva de genul
de luni pana marti
, in timp ce, in restul
saptamanii, merge doar cu aer.< Mai ramane chestiunea pretului pe care nu-l stiu si nu ma intereseaza pentru ca poate fi aflat oricand pe site-ul Peugeot Romania. Stiu atat: daca estela nivelul unui Volkswagen Polo, merita fiecare banut. Daca este mai ieftin, merita FIECARE BANUT! Am zis!