Desi cotate cu sansa a doua in celebra cursa de 24 de ore, masinile producatorului din Ingolstadt au functionat aproape ireprosabil, reusind sa se impuna in fata favoritelor principale – prototipurile Peugeot 908 HDi FAP.
Victoria a fost totala, toate cele trei locuri ale podiumului fiind ocupate de bolizi Audi R15 TDI. Locul intai a fost cucerit de masina cu numarul 9 (pilotata de trio-ul Timo Bernhard, Romain Dumas si Mike Rockenfeller), care a acoperit o distanta record de 397 de tururi (putin peste 5,410 km).
Pe locul doi a sosit masina cu numarul 8, condusa, pe rand, de catre Marcel Faessler, Andre Lotterer si Beniot Treluyer, in timp ce pe trei s-a clasat, in ciuda unor mici probleme mecanice, R15-le cu numarul 7 (pilotat de echipajul format din Dindo Capello, Tom Kristensen si Allan McNish).
Victoria lui Audi este cea de-a noua inregistrata in ultimele 11 editii ale cursei de 24 de ore de la Le Mans, fabricantul german egalandu-l pe Ferrari, din acest punct de vedere, in clasamentul all-time. Practic – si exceptand editia din 2003, cand Bentley a castigat cu o masina care, pe dedsubt, era un Audi R8 –, doar Peugeot a reusit sa intrerupa hegemonia nemtilor, eveniment intamplat chiar anul trecut.
Teoretic, acelasi scenariu ar fi trebuit sa se intample si anul acesta, avand in vedere victoria din 2009 si faptul ca, luna trecuta, masinile Peugeot reusisera sa bata prototipurile Audi in cursa de 1.000 km de la Spa. Insasi grila de start a demonstrat ca bolizii constructorului francez sunt mult mai rapizi decat cei pregatiti de Audi: primele trei locuri au fost ocupate de catre masinile 908 HDi FAP.
Realitatea din teren a fost, insa, cu totul alta, favoritii abandonand unul dupa celalalt. Primul Peugeot din cele patru inscrise in competitie a abandonat dupa numai 38 de tururi, masina – condusa in acel moment de catre Pedro Lamy – suferind avarii ireparabile ulterioare unei pene de cauciuc. I-a urmat, mult mai tarziu, masina cu numarul 2 de concurs, ce a terminat socotelile cu editia 2010 a cursei de la Le Mans in turul cu numarul 264 (moment in care ocupa pozitia de lider). La volan se afla Franck Montagny cand, printr-o eruptie spectaculoasa de fum si flacari, motorul prototipului si-a anuntat decesul.
De acelasi scenariu a avut parte si bolidul cu numarul 1 de concurs, chiar in momentul in care era pilotat de catre Alexander Wurz – unul dintre cei doi castigatori ai cursei de anul trecut, participanti si anul acesta in cadrul echipei Peugeot. In turul 360, masina austriacului a fost invaluita intr-un nor de fum chiar cand se afla pe primul loc, lasand un singur bolid 908 HDi FAP sa se lupte cu armada Audi.
Din pacate pentru francezi, si acesta a abandonat cand mai era doar o ora si 15 minute din cursa, sinistra combinatie de foc si fum punand cireasa pe tortul celei mai negre zile din istoria “rachetei sol-sol� Peugeot.