Tehnologia avansata si modul inteligent de combinare a supraalimentarii prin compresor mecanic cu cea prin turbocompresor au fost principalele atuuri ale lui 1.4 TSI in fata concurentei, care, ca in fiecare an, a fost una extrem de acerba.
Cel putin la fel de laudabila a fost si prestatia omologului de la FIAT, 1.4 MultiAir Turbo, care a reusit sa obtina titlul la categoria New Engine of the Year dupa ce a “batut� nu mai putin de 66 de adversari.
Mai mult – printre acestia s-au aflat si cateva nume grele, precum senzationalul V8 de 4,5 litri de pe Ferrari 458 Italia si puternicul V8 de 4,4 litri twin-turbo prezent sub capota lui BMW X5.
Apropo de BMW, munchenezii si-au luat revansa in concursurile rezervate diferitelor clase de cilindree, “curatand� aproape toate premiile puse in joc.
Motorul V8 de patru litri de pe M3, cel de trei litri biturbo pe benzina, agregatul diesel twin-turbo de doi litri si propulsorul de 1,6 litri turbo dezvoltat la comun cu PSA au adus patru trofee noi in panoplia lui BMW, in timp ce Mercedes (cu al sau AMG V8 de 6,3 litri), Audi (cu motorul de 2,5 litri de pe TT-RS) si Toyota (cu micul “trei-cilindri� de pe iQ) au trebuit sa se multumeasca cu un singur premiu.