Acasa » Stiri » Mercedes CL facelift: primele imagini

Mercedes CL facelift: primele imagini

Postat in 4 iulie 2010
/
Comments are off for this post

Producatorul din Stuttgart va introduce versiunea modernizata a lui CL abia in toamna, la Paris, insa iata ca, cu doua luni inainte de respectivul eveniment, avem ocazia sa admiram masina in primele fotografii oficiale.

Foarte multe nu sunt de spus in privinta designului exterior, care a suferit mici modificari mai ales in partea frontala; in schimb, CL facelift va propune o serie de noutati tehnice importante, printre care si cateva motoare noi.

In privinta retusurilor aduse caroseriei, acestea sunt vizibile indeosebi la nivelul farurilor, calandrului si barei de protectie fata. Primele au acum o linie asimetrica si inglobeaza un sistem de iluminatie cu tehnolgie LED pentru “pozitii�, iar grila radiatorului este ceva mai proeminenta; intre timp, noua bara de protectie are un look mai dinamic si, important, integreaza faruri de ceata cu, ai ghicit, tehnologie LED.

Cine va fi curios sa studieze si posteriorul coupe-ului, va descoperi un sistem de evacuare cu design diferit, tevile simple ovale fiind inlocuite cu unele duble rectangulare.

Trecand la lucruri ceva mai interesante – respectiv, noua gama de motoare – mentionam intr-o prima faza inlocuirea agregatului V8 aspirat de pe CL 500 cu recent prezentatul V8 biturbo de 4,6 litri, botezat BlueDIRECT. Acesta are o cilindree cu 900 cmc mai mica decat cea a predecesorului sau dar, gratie supraalimentarii, dezvolta cu 47 CP si 170 Nm mai mult (asadar, 435 CP si 700 Nm).

“Noul� CL 500 accelereaza de la 0 la 100 km/h in numai 4,9 secunde – cu jumatate de secunda mai bine decat o facea inainte –, insa cine isi doreste cu adevarat putere la discretie trebuie sa mearga pe mana versiunii actualizate a lui CL 63 AMG. Aceasta are sub capota noul biturbo de 5,5 litri dezvoltat de catre preparatorul din Affalterbach care, in cea mai “cuminte� dintre setari, trimite catre roti 544 CP si 800 Nm (cu 19 CP si 170 Nm mai mult decat motorul aspirat de 6,2 litri).

Mercedes nu a uitat de doritorii de rafinament, care vor putea opta in continuare pentru una dintre cele doua versiuni V12 biturbo: CL 600 si CL 65 AMG. Performantele lor au ramas neschimbate, in sensul ca prima are suficienta forta pentru a face concurenta produselor John Deere, in timp ce a doua poate fi folosita la repozitonarea axei planetei.