Acasa » Stiri » BMW X6 de la G-Power. Da, din nou…

BMW X6 de la G-Power. Da, din nou…

Postat in 16 iulie 2010
/
Comments are off for this post

E clar: lucrurile au luat-o razna in garajul lui G-Power. Deunazi, dupa ce am facut scrupulele pachet si le-am aruncam la cos, am reusit, intr-un final, sa intelegem un BMW M5 mai puternic decat un Pagani Zonda R; acum insa, in fata noului Typhoon RS Ultimate V10, ne dam batuti.

Si asta pentru ca “inculpatulâ€? este un SUV de… 900 CP!

Nu te mai chinui sa calculezi: nici macar un Koenigsegg CCX nu are atatia. Cat despre tot-teren-uri gen Cayenne Turbo ori Mercedes ML 63 AMG, ce sa mai vorbim – le va fi mai greu sa-l ajunga pe Typhoon RS Ultimate V10 din urma decat ii va fi lui Boc sa ajunga la un maner de usa. Sau nu…

“Puterea tinde sa corupa, iar puterea absoluta corupe in mod absolut� – Lordul Acton ar fi descris perfect situatia acestei bestii cu motor V10 supraalimentat. Da, ai citit bine: inima monstrului este o versiune aproape de nerecunoscut a vechiului agregat de pe M5, alezarea la 5,5 litri si supraalimentarea cu compresor mecanic ridicand miza la 900 CP si 870 Nm.

Degeaba, fiindca tot ce-au reusit inginerii lui G-Power in urma modificarilor – cand spunem asta, ne gandim la instalarea pistoanelor Mahle, modificarea computerului de management si montarea celor doua compresoare ASA T1-316 – a fost sa rada 0,5 secunde din cea mai populara proba de acceleratie. Asadar, Typhoon RS Ultimate V10 “face suta� in vreo 4,2 secunde, salvandu-si totodata (si partial) reputatia cu viteza maxima de 330 km/h.

Totusi, si aici ar fi o problema: la acest gen de galop, efectul jantelor de 23 de inch si a bodykit-ului tipator se diminueaza dramatic. Atat de dramatic, incat pretul de 675.000 de euro devine aproape la fel de scandalos ca o teapa FNI. Fa-i vant…