Acasa » Stiri » Noul Ford Explorer: imagini oficiale

Noul Ford Explorer: imagini oficiale

Postat in 26 iulie 2010
/
Comments are off for this post

La finalul acestui an, ne asteptam ca Ford sa primeasca premiul pentru cea mai enervanta campanie de promovare a unui nou produs, respectiv pentru interminabilul foileton al teaser-elor cu Explorer.

Acum, “cosmarul� s-a incheiat si, sincer, am fi vrut ca urmatoarea fraza sa inceapa cu “Din fericire�; din pacate, fotografiile cu masina intreaga ne obliga altfel.

Nu incercam sa spunem prin asta ca noul Explorer este urat, ci doar ca, dupa atata propaganda, ne asteptam la ceva mai spectaculos. Mai ales ca Ford s-a dat peste cap sa reinventeze un model pe care, aparent, prea putini il mai doresc.

Spre exemplu, din profil, Explorer arata ca un elefant pe rotile, iar daca-l privesti din spate, e la fel de original precum un bol de orez aburind intr-un restaurant din Beijing. OK, designul exterior, inspirat din cel al masinilor recent lansate (Fusion, Taurus), iti lasa senzatia ca ai de-a face cu un produs solid si fiabil; si totusi – rotile par a fi pur si simplu “striviteâ€? de prezenta caroseriei, in timp ce tentativele de dinamizare a peisajului – calandrul pronuntat, bare orizontale perforate, bosajele reliefate, micul eleron din prelungirea plafonului ori evacuarea dubla – au efectul frectiei la picior de lemn. Noroc ca moda “Dubzâ€? e inca la putere…

La interior, noul Explorer se lauda cu sapte locuri si cu un tablou de bord destul de bine organizat, desi unii il vor gasi cam sec desenat; in schimb, calatorii vor fi fericiti sa afle ca securitatea pasiva se afla la cotele cele mai inalte: SUV-ul este dotat cu centuri de siguranta gonflabile, airbag-uri de toate felurile si marimile (inclusiv cele de tip cortina), sistem de monitorizare a presiunii din pneuri si sistem de asistare la depasirea benzii.

Evident, masina poate fi burdusita si cu tot felul de tehnologii mai mult sau mai putin folositoare soferului – de la cruise control si faruri adaptive pana la camera de vederi pentru marsarier si sistem de pornire a motorului din telecomanda–, insa nu e mai putin adevarat ca o deplasare cu adevarat placuta este una scurta. Iar pentru asta ai nevoie de un motor puternic.

La acest capitol Explorer nu sta tocmai rau, dar nici nu iese din tipare: gama de motorizari este alcatuita, deocamdata, din doua propulsoare pe benzina, fiecare dintre ele livrand peste 200 CP. Probabil, intr-un tarziu, Ford va miza si pentru reusitul agregat EcoBoost de 3,5 litri si 350 CP dar, pana atunci, clientii vor trebui sa aleaga fie propulsorul V6 aspirat de 3,5 litri, 290 CP si 345 Nm, fie micul EcoBoost de doi litri, 237 CP si 339 Nm.

Standard, ambele livreaza cuplul doar rotilor din fata, insa cei care vor dori sa testeze abilitatile in teren accidentat a lui Explorer vor putea solicita sistemul de tractiune integrala cu patru programe de functionare – snow (zapada), sand (nisip), mud (noroi) si normal –, disponibil optional.

In SUA, noul Explorer va avea un pret de start de 28.995 de $, cu vreo 1.000 de $ mai mic decat cel al vechiului model. Cat de mult va conta asta in conditiile in care vanzarile modelului s-au micsorat de aproape opt ori in ultima decada – de la o medie de circa 400.000 de unitati pe an la 52.000 de unitati anul trecut –, ramane de vazut; deocamdata, un lucru e cert: daca vrei o masina ca asta, gandeste-te cum sa scapi de rotile alea…