Acasa » Stiri » Noul Audi A7: informatii si foto oficiale

Noul Audi A7: informatii si foto oficiale

Postat in 27 iulie 2010
/
Comments are off for this post

Asa cum se intampla mai mereu cu fotografiile unei masini pe cale a fi lansata, si cele ale noului Audi A7 au fost “urcate� pe aproape toate site-urile care conteaza cu o zi inainte de data anuntata de producator (evident, noi n-am facut exceptie).

Slava Domnului, asta nu a stirbit catusi de putin din importanta evenimentului, coupe-ul cu patru usi din Ingolstadt marcand nu numai imbogatirea gamei Audi cu un model de vis, ci si finalul vietii de nisa a “speciei� al carei prim reprezentant a fost Mercedes CLS.

Asadar, de-acum inainte, putem vorbi despre un segment al coupe-urilor cu patru usi, mai ales daca ne gandim ca, pe langa cvartetul format din Merc CLS, BMW Gran Coupe, Audi A7 si Porsche Panamera, vor mai exista si alte masini ce vor incerca sa ocupe o cota de piata cat mai mare.

Dar sa nu ne indepartam de la subiect, anume de la faptul ca Audi A7 arata la fel de bine azi pe cat arata si acum doua zile, in pozele meschine “scurse� pe Internet.

Fabricantul german il descrie ca pe o combinatie intre eleganta unui coupe, dinamismul unui sedan sport si utilitatea unui combi insa, daca ne intrebati pe noi, aceasta este o modalitate excesiv de sforaitoare pentru a spune ca angajatii departamentului de design merita o prima grasa.

Profilul, de departe cel mai important aspect al caroseriei in cazul acestui gen de masina, mixeaza atat de omogen notiunile de sarm si sportivitate incat orice eventuala adaugire – gen pachet S-Line ori programe de personalizare specifice tunerilor – ameninta sa “taie maionezaâ€?. Din aproape oricare alt unghi, A7 evoca stilul luxosului A8, insa din lateral, linia corpului din aluminiu se apropie atat de mult de cea a savuroaselor berline fastback de odinioara, incat, fie doar si pentru asta, coupe-ul isi merita toti cei 51.560 de euro ai pretului de baza; noi insa, abia i-am inceput povestea…

In definitiv, vorbim despre un Audi, adica despre produsul unei companii ce inglobeaza in fiecare pas facut o componenta tehnologica extrem de densa (“Progres prin tehnica�, va aduceti aminte?). Practic, nimic din ceea ce este important – si prea putin din ceea ce nu este – nu-i lipseste coupe-ului de 4,97 m lungime, incepand cu modernele motoare V6, pe benzina ori diesel (ceva mai tarziu, vor sosi si cele V8), si terminand cu transmisiile inteligente, sistemul AWD Quattro de ultima generatie, suspensia pneumatica si directia electromecanica eficienta.

Deocamdata, Audi bate moneda pe TDI-ul de 204 CP si transmisia multitronic la care este cuplat, aceasta fiind, pentru moment, cea mai ecologica dintre combinatiile posibile (emisii de CO2: 139 g/km); totusi, germanii mai mentioneaza inca trei agregate V6, ce maresc spectrul de putere pana la 300 de cai.

Adaugam la ecuatie cutiile S tronic cu sapte rapoarte si tractiunea integrala ce poate livra 85% din cuplul motor puntii spate, iar concluzia nu poate fi decat una: Mama Natura mai poate astepta, noi nu.