Noroc ca englezii si-au luat “revansaâ€? in ceea ce priveste componenta tehnica, ce atrage prin motorizarile mai puternice si… prin noua versiune cu doua roti motrice.
Da, poti striga “Sacrilegiu!â€?: manat de dorinta de a se alinia la noile standarde privind consumul de combustibil si emisiile poluante, specialistul britanic in modele 4×4 a inclus in gama si o versiune 2WD, ce va emite doar 158 de grame de dioxid de carbon la fiecare km.
Numita eD4, aceasta este echipata cu un nou turbodiesel de 2,2 litri si 150 CP, ajutat de o cutie manuala cu sase trepte si de sistemul Stop/Start sa inregistreze un consum mediu de doar 6 l/100 km.
Daca teoria va avea acoperire si in practica, Freelander 2WD se va dovedi o solutie ideala pentru orasenii speriati de gropi si borduri, chiar daca variantele 4×4 sunt, la randu-le, destul de atragatoare: de exemplu, top-modelul pe motorina are sub capota o versiune de 190 CP si 420 Nm a aceluiasi “doi-doiâ€?, cuplata, in exclusivitate, la o transmisie automata.
OK – ai avut un minut la dispozitie pentru a identifica diferentele de design si, cum n-ai reusit, te ajutam noi: bara de protectie fata are un look inedit in zona elementelor de metal si a prizei de aer inferioare, farurile de ceata sunt incastrate intr-un perimetru rectangular, iar posteriorul – crede-ne pe cuvant – are o linie mai patratoasa.
Daca lasi privirea, vei observa ca si jantele – de 18 sau 19 inch – arata altfel, in timp ce anumite elemente noi din habitaclu – instrumentarul de bord modificat, pielea Windsor (inclusa in pachetul Premium Pack, alaturi de scaunele cu reglaj electric) si covorasele de calitate superioara – vor incerca sa justifice de ce aceasta masina are un pret premium.
Care, apropo, porneste de la 21.695 de lire sterline in Marea Britanie, putand urca pana la 35.510 de lire sterline.