Cu putin timp inainte de inceperea Salonului Auto de la Paris, niste binevoitori, din punctul nostru de vedere, au scanat si uploadat brosura noului model al producatorului din Stuttgart.
Designul caroseriei este un mix intre Clasa E, a carei platforma tehnica o foloseste, si Shooting Brake Concept.
Din poze se poate observa emblema ce inglobeaza radarul pentru sistemul Distronic, iar linia mediana ce uneste farurile cu stopurile, simuleaza silueta des intalnita la modelel sportive din perioada anilor \’40.
Interiorul este deopotriva luxos si sportiv, in stilul grand turismelor, oferind impresia de calitate, lux si sportivitate, intr-un amestec fin si bine echilibrat. Consola centrala pare o combinatie intre SLS AMG, in ceea ce priveste pozitionarea comezilor, si Clasa S , daca ne uitam la materialele folosite.
Bateria de senzori si camere de luat vederi prezenta la nivelul oglinzii retrovizoare centrale atesta faptul ca noul CLS va fi burdusit de tehnologie, deoarece este stiut faptul ca cine cumpara un CLS are bani sa isi cumpre un SL, dar vrea confortul si aspectul practic al unui sedan, dar si performantele si tinuta de drum ale unui coupe.
Tot la interior se observa butoanele montate pe partea laterala a scaunului soferului, langa consola centrala ce imi amintesc de Nissan 370Z, care folosesc probabil, pentru alte reglaje decat cele de pozitionare, care se regasesc pe usa.
Locurile din spate respecta modul de aranjare a interiorului impusa de prima generatie, fiind practic doua fotolii separate de o consola centrala.
Lasand de-o parte aspectul sportiv, am observat categoria de clienti, sau o parte importanta din acestia, ai acestui model: persoanele tinere cu copii.
Altfel nu explic sistemul de prindere ISOFIX prezent, decat daca cineva vrea sa isi transporte cainele de poseta cu un scaun special.
Motorizarile disponibile sunt deja cunoscute pe celealte modele ale casei, pentru inceput fiind disponibile doua versiuni diesel , 250 CDI si 350 CDI, care produc 204, respectiv 261 CP (in momentul de fata nu stim daca vor fi in varianta BlueEFFICIENCY) si trei versiuni pe benzina, 350 CGI, 500 CGI si 63 AMG, care produc 265 CP, 429 CP si, respectiv, 544 CP.
De asemenea, nu este cunoscut la in acest moment daca transmisiile vor fi doar automatice, pentru ca imaginile din brosura arata versiunea echipata cu o cutie de viteze automata.
Daca ne gandim la faptul ca CLS este pozitionat intre clasa E si clasa S, ar fi logic sa ofere standardul lui S. Cel putin la capitolul cutie de viteze.
Preturile vor fi anuntate in curand si va putem spune ca va fi disponibil la inceputul anului 2011, pentru Europa.
Sfatul nostru e sa fiti cuminiti si sa ii scrieti lui Mos Craciun. Nu se stie niciodata…