Acasa » Stiri » Audi R8 de la PPI

Audi R8 de la PPI

Postat in 24 septembrie 2010
/
Comments are off for this post

In primavara anului trecut, la show-ul Top Marques de la Monte Carlo, tunerul german PPI a prezentat un Audi R8 cu motor de 580 CP, a carui performante (0-100 km/h in 3,7 secunde, viteza maxima 331,5 km/h) demonstrau ca milionarii s-au grabit atunci cand si-au comandat (pe-atunci) abia lansata versiune V10.

Totusi, cine a ramas atunci pe pozitii, are de castigat acum: PPI tocmai a terminat lucrul la un amplu program de modificari dedicat lui R8 V10, ce transforma bolidul din Ingolstadt intr-un “trasor� botezat RAZOR GTR-10.

Masina are o denumire identica cu a celei prezentate la Top Marques, cu exceptia acelui “10� (ce indica nu numai configuratia motorului, ci si numarul de unitati care vor fi fabricate); totusi, punctele comune se cam termina aici. In ciuda faptului ca seamana destul de mult cu primul RAZOR, noul GTR-10 imprumuta de la acesta doar capacul portbagajului, bara de protectie fata si diffuser-ul aerodinamic. Restul kit-ului de caroserie – aripile, spoilerele, eleronul, “fustele laterale�, bara de protectie spate si capota – este complet nou si, foarte important, confectionat din fibra de carbon.

Inutil de precizat ca alegerea acestui material are un efect dramatic asupra masei supercar-ului, a carei valoare a coborit la doar 1.375 kg. Daca ti se pare mult, gandeste-te la asta: un R8 V10 R-Tronic cantareste cu 250 kg mai mult si, in plus, nu este atat de puternic. In definitiv, doar nu credeai ca PPI s-a abtinut de la gadilarea motorului, nu?

Gratie unui ECU reprogramat, a unui esapament sport si a unui sistem de admisie a aerului integrat in plafon (stai linistit – aerodinamica lui RAZOR GTR-10 a fost testata in tunelul de vant), agregatul regasit si sub capota lui Lamborghini Gallardo ajunge la 609 CP si 565 Nm, cu 84 CP si 35 Nm mai mult decat modelul de serie.

Natural, performantele dinamice se imbunatatesc si ele considerabil, PPI RAZOR GTR-10 fiind capabil sa intreaca majoritatea masinilor produse de Ferrari, Porsche si Lamborghini: “suta� este consumata in 3,2 secunde, iar viteza maxima este de 335 km/h.

Tunerul din Waiblingen nu a dezvaluit inca pretul unui asemenea exemplar, insa ne gandim ca o fuzee imbracata in fibra de carbon, capabila sa accelereze si sa se opreasca atat de repede (sistemul de franare este unul cu discuri ceramice, actionate de etrieri cu sase pistonase), nu are cum sa fie un chilipir.