Ce e mai trist pentru hot-hatch-ul german este ca nici din partea departamentului tehnic nu vin vesti mai bune, compacta Ovalului Albastru avand sub capota un motor turbo de 247 CP si 390 Nm.
Asta inseamna ca noul Focus ST are cu 36 CP si, atentie, 80 Nm mai mult decat rivalul sau, de unde anticipam ca Golf GTI va gafai din greu in comparative. Iar daca nu o va face, va trebui sa-si lase adversarul sa ia prim-planul tuturor pozelor, caci, dincolo de delicatesele tehnice – printre care si sistemul de vectorizare a cuplului motor, menit sa tina in frau enervantul fenomen de torque-steer –, cel mai nou produs Ford arata al naibii de bine.
Jantele “snow-flake� de 19 inch, bosajele obeze, posteriorul sculptat, evacuarea centrala si gura de peste cu rol de calandru alcatuiesc genul acela de décor care te determina sa scoti telefonul pentru a trage cateva poze, in timp ce interiorul, ticsit cu dotari imprumutate de la versiunea Titanium, demonstreaza ca nu numai Honda stie cum incropeasca o atmosfera high-tech.
La asta se adauga prezenta a doua scaune Recaro pentru sofer – pardon, pilot – si pasagerul din dreapta, un volan cu design unic si numeroase cusaturi de culoare aurie (probabil, nuanta se va schimba in functie de culoarea exteriorului), elemente ce alcatuiesc tusa sportiva de care orice hot-hatch are nevoie. In special unul care are toate sansele sa redevina regele segmentului din care face parte.