Aceasta este masina prin care Skoda ne transmite ca poate fi o marca la fel de verde ca gazonul de pe Stade de France, doar ca nu tine foarte mult la o astfel de trasatura.
Probabil, puhoiul de lume care adora pacanitul motoarelor TDI are ceva de-a face cu situatia data, insa respectivii habar n-au ce rateaza: un propulsor 100% ecologic, ajutat de un design studiat din punct de vedere aerodinamic (spre exemplu, jantele “pline� reduc rezistenta la inaintare), ce mobilizeaza break-ul pe un traseu de maximum 140 km fara ca in atmosfera sa ajunga vreun miligram de CO2.
Dupa respectiva distanta, agregatul de 114 CP si 270 Nm incepe sa “traga curent� de la bateria litiu-ion de 26.5 kWh, ce adauga vreo 315 kg la greutatea totala a masinii; totusi, propulsorul este suficient de puternic pentru a furniza Octaviei Green E Line acceleratii decente (proba 0-100 km/h dureaza vreo 12 secunde), dar si pentru a asigura o viteza maxima de 135 km/h.
Prima Skoda 100% ecologica din istoria marcii va fi testata ca si masina de flota incepand cu anul viitor, cehii urmand a aduna in tot acest timp date relevante viitoarelor pefectionari ale propulsiei electrice.