OK, pana sa incepem a visa cu ochii deschisi, sa ne concentram putin asupra celor 1345 kg de forme lascive, motoare electrice si… turbine pe gaz, componente de baza ale acestui incantator conglomerat de arta si tehnologie de varf. Asadar, avem de-a face cu un nou supercar ecologic – practic, un adversar demn de o lupta cu Porsche 918 Hybrid –, al carui grup motopropulsor poate fi considerat (cel putin) o mica revolutie.
Pe scurt, treaba sta cam asa: doua mici turbine pe gaz, cu o putere maxima de 96 CP, alimenteaza cu energie electrica o baterie litiu-ion, care, la randul ei, transmite energia mai departe catre patru motoare electrice (montate in fiecare roata).
Fiecare membru al acestui cvartet dezvolta 195 CP, astfel ca puterea totala a masinii ajunge la impresionanta cifra de 780 CP.
Inca si mai impresionant e cuplul, cu a sa valoare de 1.609 Nm (cu peste 100 Nm mai mare decat cea a motorului lui Bugatti Veyron Super Sport), insa faptul ca C-X75 este capabil sa accelereze pana la 100 km/h in doar 3,5 secunde (viteza maxima este limitata la 330 km/h), are consecinte oarecum nefaste la nivelul autonomiei: cu un singur “plin� de curent electric, bolidul poate parcurge doar 111 km.
Nu te gandi insa ca vei putea rade de un miliardar ramas in pana prostului: dupa ce “zeama� se epuizeaza, turbinele pe gaz isi intra in rol si prelungesc autonomia cu inca 789 de km. Ceea ce inseamna ca, la un moment dat, ar putea rade el de tine…