Vestea buna e ca “baby-Cayenne�, recent anuntat drept purtator al numelui Cajun, se afla in caietul de sarcini al sefului designerilor de la VW, Walter de Silva; vestea rea e ca Matthias Mueller, presedintele companiei din Zuffenhausen, a anuntat ca stopeaza pentru moment toate planurile de expansiune a gamei Porsche, printre care si proiectul Cajun.
Oferita in obisnuitul limbaj diplomatic, explicatia boss-ului Porsche poate fi tradusa in ceva de genul “Trebuie sa ne gandim daca vom face bani din asta sau nu�. Daca ne intrebi pe noi, conducerea ar fi putut lua o hotarare in acest sens inainte sa trambiteze aparitia unor noi modele, dar sa nu deviem de la subiect. Care, in cazul de fata, este un SUV de marimea lui Audi Q5, al carui habitaclu nu poate fi accesat decat prin intermediul uneia dintre cele 2 (doua) usi.
Oricat de incomod ar suna asta pentru pasageri, decizia luata de germani are un dram de logica: in definitiv, masina nu trebuie sa “canibalizeze� vanzarile lui Q5 sau – Doamne Fereste! – pe cele ale lui Cayenne. Oricum, daca va fi produs, Cajun va fi mai compact decat tot-teren-ul lui Audi, ampatamentul mai scurt si inaltimea mai mica intarindu-i statutul de SUV “2+2�.
Deocamdata, nu se stie nimic despre modul in care de Silva va aborda designul lui Cajun. Sa nu te miri insa daca, la debutul masinii (ce va avea loc in 2013), vei sta fata in fata cu un soi de X6 intrat la apa, ce te va privi cu ochii lui Boxster sau 911 Carrera. Daca…