Si totusi – asta nu e nimic pe langa faptul ca, nici macar azi, nu se poate vorbi despre acest caz ca despre unul incheiat.
Pe scurt, treaba sta cam asa: in ciuda mesajelor insistente transmise de Ford catre clientii sai – lucru apreciat inclusiv de catre “zbirii� lui NHTSA –, acestia nu s-au aratat prea dornici sa-si repare masinile; in consecinta, operatiunea de rechemare a fost un esec total.
Azi, la aproape un deceniu de la startul programului, nu mai putin de 8,4 milioane de modele F, Windstar, Explorer si Ranger (toate construite intre 1992 si 2002) continua sa zburde pe soselele Americii ca niste bombe cu ceas. Si sa nu crezi ca exageram: potrivit informatiilor furnizate de NHTSA, defectiunea tempomatului consta intr-un comutator deconectat, ce se poate supraincalzi si, ulterior, da nastere unui incendiu generalizat.
Mai trist este faptul ca majoritatea vehiculelor neajunse inca in atelierele Ford au fost vandute in calitate de masini second-hand, noii proprietari fiind totali straini de problemele tehnice pe care le ascund. Te poti gandi la un motiv mai bun sa-ti iei un Ford nou?