Regula valabila inclusiv anul acesta, cand, in panteonul HEMI, se va naste inca un zeu.
Numele sau este Dodge Challenger SRT8 392 si, inainte de a cobori pe pamant pentru a semana groaza printre muscle-car-uri, va face tot posibilul sa faca uitate celelalte 34 de masini de la standul Chrysler. Sansele sunt… enorme: sub capota odihneste o versiune imbunatatita a marelui HEMI de 6,1 litri, pe care fanii logo-ului SRT8 o asteapta de vreo doi ani de zile.
Are 6,4 litri, distributie variabila si tehnologie MDS (dezactivarea cilindrilor), iar performantele sunt net superioare vechiului agregat: 470 CP (426 CP inainte) si 637 Nm cuplu maxim (“doar� 569 Nm in trecut). OK, ok – poate ca nu este suficient pentru a speria un Shelby Mustang GT500, dar ia in considerare urmatoarele trei aspecte: 1) orice tuner – ca tot vorbim despre SEMA, nu? – poate scoate lejer 200-300 CP suplimentari, 2) trenul de rulare al lui Challenger SRT8 392 este: a)suficient de teapan incat sa suporte acceleratii laterale de pana la 0,93g si b)imun la afectiunile puntii spate rigide si 3) Chrysler va fabrica doar 1.493 de unitati din seria inaugurala, ceea ce inseamna ca aceste prime masini vor fi la fel de exclusiviste ca ouale Faberge. Sau ma rog, pe-acolo.
Daca deja te-ai decis sa ai un asemenea monstru sub pat – pardon, in garaj –, atunci stai cu ochii pe dealerii Chrysler pana la finalul acestui an. Daca nu, mai ai timp sa te gandesti asta: rar se iveste ocazia sa pui mana pe o masinarie care sa te faca fericit exact cand esti pe punctul de a te scapa in pantaloni de frica.