Iar daca judecam lucrurile prin prisma valorii “echipamentului�, ne dam seama ca au toate sansele sa reuseasca.
Unul dintre primele lucruri pe care tine sa ni-l reaminteasca producatorul din Wolfsburg este faptul ca masina, pentru prima data in istoria numelui sau, nu mai este doar “un Golf cu coada�. Are dreptate: privit din profil, modelul Volkswagen este un sedan elegant si bine proportionat, la volanul caruia nimeni nu va fi calificat drept un “high-class wannabe�.
Cel mai prolific fabricant auto european isi doreste enorm ca, in Europa, Jetta sa inregistreze acelasi succes de care se bucura in Statele Unite (pe malul vestic al Atlanticului, ruda lui Golf este cel mai bine vandut model VW cu o medie de 110.000 de unitati anual), asa ca designul nu este singurul care a suferit imbunatatiri evidente. Habitaclul spatios, de exemplu, este dotat cu plastice de cea mai buna calitate – superioare celor din versiunea americana – si, dupa bunul obicei al lui Volkswagen, finisarile sunt de top; in plus, indiferent de echiparea aleasa – Trendline, Comfortline ori Highline –, Jetta vine standard cu sase airbag-uri, tetiere optimizate (cele din fata active), lumini de avarii ce se activeaza pe durata franarilor intense, asistenta la rularea in rampa, ABS, ESP, roti cu jante de 16 inch, oglinzi retrovizoare reglabile electric si incalzite, aer conditionat, inchidere centralizata cu telecomanda si display multifunctional. A, era sa uitam motorul: 1,4 litri TSI, capabil de 105 CP si – gratie tehnologiei BlueMotion – un consum mediu de numai 5,3 litri/100 km.
Evident, pe masura ce pretentiile cresc, lucrurile incep sa sune din ce in ce mai bine: dincolo de dotarile specifice masinilor premium, variantele de varf ale lui Jetta pot fi echipate cu motoare mai puternice si, in anumite cazuri, chiar mai economice.
Propulsorul TDi de 1,6 litri, de pilda, se lauda – la aceeasi putere – cu un consum mediu inferior cu 1,1 litri celui al unitatii TSI; pe de alta parte, este posibil ca multi sa nu poata trece cu vederea costul de achizitie superior cu 2.575 de euro (20.900 de euro pentru un Jetta Trendline 1,4 TSI, respectiv 23.475 de euro pentru un Jetta 1,6 TDI Trendline – “scoruriâ€? valabile in Germania).
Fanii agregatelor pe benzina se mai pot orienta catre un grup de TSI-uri cu puteri cuprinse intre 122 si 200 CP, in timp ce indivizii convinsi de calitatile “motorinelor� vor putea renunta la motorul de “unu-sase� in favoarea unuia de 140 CP. Nu ne indoim, vor fi multi…