Sa nu pierdem vremea in asteptarea concluziei: la 36.000 de euro fara TVA (adica aproape 45.000 de euro cu TVA-ul nostru), fratele geaman al lui Chevrolet Volt nu este deloc ieftin. Mai ales daca ii comparam pretul cu cel al lui… Volt (40.000 de $).
Pe de alta parte, Ampera este masina care aici, in Europa, promoveaza acea fata a tehnologiei hibride care ne intereseaza pe toti: „filmul� in care agregatul electric joaca rolul principal, iar cel pe benzina este doar un figurant.
Asadar, in afara faptului ca este un sedan suficient de spatios incat sa „inghita� patru oameni in conditii de confort (plus ceva genti de voiaj), Ampera se mandreste cu o autonomie in modul full-electric de pana la 80 km.
Asta inseamna ca, in marea majoritate a cazurilor, interventia agregatului pe benzina cu rol de generator electric nu va fi solicitata, energia stocata in bateria litiu-ion (care, apropo se incarca in numai trei ore) fiind suficienta pentru acoperirea itinerariului zilnic. Acesta este si motivul pentru care berlina ecologica a lui Opel nu poate fi bagata in aceeasi oala cu restul vehiculelor hibride, fiind mult mai apropiata de caracteristicile unui model 100% ecologic.
Cat despre momentele in care vei avea de efectuat calatorii mai lungi de 80 km, nu trebuie sa-ti fie teama ca vei deveni inca o victima a celebrei \’â€?pene a prostuluiâ€?: gratie motorului pe benzina, autonomia lui Ampera creste cu inca 500 km.
Acum, mai trebuie sa treci peste prejudecata achizitionarii unui Opel cu 45.000 de euro si, bineinteles, sa-ti scoti din cap faptul ca TDI-ul e mai bun. Noi ne mai luptam doar cu prima…