In definitiv, la cum se prezinta noul A6, ai toate sansele sa te simti ca dupa un masaj thailandez.
Daca ai anumite rezerve in ceea ce priveste cantitatea de adevar din fraza anterioara, te intelegem: proaspatul sosit in clasa mare premium nu este tocmai un sedan spectaculos. Iar asta ar putea fi o problema, in conditiile in care Serie 5 arata, din nou, ca un BMW adevarat, iar Infinti M arata, in premiera, atat de bine.
Pentru cineva neinteresat de discutii pe teme estetice, noul Audi A6 se poate defini ca 4,92 m de echilibru artistic desavarsit, un exemplu rar de simbioza intre dinamism si eleganta; pentru restul insa, e doar un mini A8. Sau un maxi A4. Si nu e ca si cum exista un singur unghi care sa tradeze faptul ca designerii au cam somat: fata, exceptand micile variatiuni pe tema designului farurilor si calandrului trapezoidal, este aproape identica cu a lui A8, in timp ce profilul, de la distanta sau pe ceata, nu se diferentiaza cu nimic de cel al lui A4.
Noroc cu spatele, care, in ciuda aspectului banal, reuseste sa stea departe de oricare alt sedan Audi. Sa speram ca break-ul – pardon, Avant-ul – va fi ceva mai interesant. Pana atunci, vom trece la motivele pentru care merita sa-ti cumperi noul A6.
||||
In primul rand, masina este suficient de mare, spatioasa si de bine dotata incat sa-ti ia gandul de la a cheltui in plus pe un A8 (OK, exceptie face cazul in care afacerea merge atat de bine incat sa-ti permiti un W12). In afara lungimii de aproape cinci metri, al patrulea A6 se lauda cu un ampatament de 2,91 m, un portbagaj de 530 de litri si un interior excelent finisat (lufturile dintre panouri au cateva zecimi de milimetru latime), ticsit cu delicatese high-tech; in plus, materialele folosite nu sunt cu nimic inferioare celor din A8, lemnul (prezent pe bord, panourile interioare ale usilor si consola centrala), aluminiul (vezi butoanele sistemului de climatizare, clantele portierelor, schimbatorul cutiei automate si controller-ul sistemului de infotainment) si pielea fina alcatuind genul de ambient in care pana si sangele albastru atinge punctul de fierbere.
Cat despre “jucarele�, ce sa mai vorbim: in functie de versiune, masina poate fi echipata cu centrala MMI cu monitor de 6,5 sau 8 inch, faruri adaptive cu blocuri optice LED, scaune fata cu 18 posibilitati de reglare si functie de masaj, aer conditionat bi-zonal, head-up display, sistem audio Bang & Olufsen cu 15 difuzoare (1.300 watt) si servicii de Internet asigurate de Google (o mentiune speciala merita modulul UMTS, care preia informatii legate de vreme/trafic si imagini de pe Google Earth, pe care apoi le integreaza in sistemul de navigatie).
||||
In al doilea rand, Audi A6 este o masina extrem de sigura. Caroseria usoara si, in acelasi timp, foarte rigida (gratie capotei, aripilor frontale, usilor si capacului de portbagaj din aluminiu, ea cantareste cu 15% mai putin decat un corp similar fabricat din otel) ascunde mai multe masuri de securitate decat Fort Knox: sistem Audi pre sense (omologul lui Pre-Safe de la Mercedes), tetiere active, airbag-uri frontale, laterale si de tip cortina, tempomat inteligent, sisteme lane-assist si side-assist, functie de asistenta la manevrele de parcare si sistem night vision.
Asadar, lipsesc doar geamurile blindate si sistemul anti-racheta, insa, sincer, A6 se poate descurca si fara ele: gratie tractiunii integrale Quattro (standard pe modelele de top), arhitecturii tehnice cu puntea anterioara impinsa mult inspre faruri si suspensiei sport (oferita optional, la fel ca si… suspensia pneumatica adaptiva), masina anunta calitati de fugar innascut. Le vom verifica negresit, cu ocazia primului test-drive.
||||
In al treilea si ultimul rand, Audi A6 este un vehicul nu doar puternic, ci si eficient. Toate cele cinci motoare disponibile la startul vanzarilor – doua pe benzina si trei diesel – beneficiaza de cele mai noi tehnologii de diminuare a consumului de combustibil si emisiilor de noxe, incepand cu injectia directa si terminand cu sistemul de recuperare a energiei pierdute ori sistemul start-stop.
Per ansamblul intregii game, apetitul pentru hidrocarburi a scazut cu 19%, campion in acest sens fiind turbodieselul de doi litri, 177 CP si 340 Nm: cuplat la transmisia manuala cu sase trepte, el se multumeste, in medie, cu doar 4,9 litri/100 km (emisii de CO2: 129 g/km).
Un A6 2.0 TDI rezolva suta in 8,7 secunde si atinge o viteza maxima de 228 km/h, valori absolut decente pentru un entry-level; totusi, daca vrei si ceva performante pe langa vizite rare la statiile de alimentare, musai trebuie alegi agregatul V6 TDI. Acesta este propus in doua versiuni de putere si… inclusiv cea mai “anemica� dintre ele (204 CP, 400 Nm) promite oaresce satisfactii pe frontul dinamicii: proba 0-100 km/h este absolvita in 7,2 secunde, iar viteza maxima este de 240 km/h; altminteri, masina consuma, in medie, doar 5,2 litri/100 km (emisii de CO2: 137 g/km).
Daca ne intrebi pe noi, insa, iti vom spune ca preferam serviciile geamanului mai vanjos: acesta trimite catre roti 245 CP si 500 Nm, propulsand masina spre primul prag al vitezelor cu trei cifre in numai 6,1 secunde (maxima este limitata electronic la 250 km/h). Consumul mediu? Teoretic, vei obtine o medie de sase litri/100 km (emisii de CO2: 158 g/km).
OK, am mintit: nu avem cum sa alegem un propulsor diesel atata vreme cat noul A6 poate fi dotat (pana la aparitia teribilelor motoare V8) cu un superb agregat pe benzina supraalimentat. Aparut in peisajul modelului de clasa mare Audi inca de pe vremea facelift-ului vechii generatii, 3.0 TFSI produce, multumita compresorului mecanic plasat in V-ul cilindrilor, 300 CP si un cuplu maxim de 440 Nm (disponibil intre 2.900 si 4.500 rpm).
In viata de zi cu zi, asta se traduce printr-un sprint 0-100 km/h mai bun decat cel al unui Porsche Cayman (5,5 secunde versus 5,7 secunde) si printr-o viteza maxima limitata la 250 km/h; cu toate acestea, in regim de mers normal, “TGV-ulâ€? din Ingolstadt nu va consuma mai mult de 8,2 litri/100 km. Aici avem ceva rezerve…
||||
In viitor, paleta de motorizari se va imbogati si cu alte unitati (printre ele, uzinele de forta ale lui S6 si RS6), iar una dintre cele mai interesante va fi cea hibrida. Fabricantul german a tinut neaparat sa-i faca lobby cu ocazia debutului virtual al lui A6, astfel incat iti putem oferi si cateva informatii despre ineditul tandem motor termic/motor electric.
Format din arhicunoscutul 2.0 TFSI de 211 CP si un agregat electric de 45 CP si 211 Nm (pozitionat intre motorul cu aprindere interna si cutia automata cu opt trepte), acesta permite masinii sa ruleze in modul full-electric la viteze de pana la 100 km/h; totusi, la un ritm constant de 60 km/h, autonomia este de numai 3 km.
In functie de stilul de mers, A6 Hybrid poate folosi fie motorul pe benzina, fie pe cel electric, fie pe amandoua odata, imprimand, la nevoie, o acceleratie 0-100 km/h in 7,3 secunde si o viteza maxima de 238 km/h. Consumul mediu de 6,2 litri/100 km nu este mai bun decat al celui mai puternic diesel, insa, per total, masina este mai ecologica (valoarea emisiilor de CO2 este de 142 g/km, cu 16 g mai mica decat al lui 3.0 TDI).
Te-ai convins? Atunci asigura-te ca, in zorii lui 2011, depozitele tale bancare vor contine minimum 38.500 de euro…