Potrivit britanicilor de la Autocar, viitorul Serie 1 va fi o masina cu tractiune fata, ce va exista sub (cel putin) doua forme noi: cea a unui hatch cu cinci usi si cea a unui combi liliputan.
Decizia radicala de a schimba puntea spre care se revarsa cuplul motor – practic, acestea vor fi primele modele BMW cu tractiune fata din istorie – a fost dictata, in primul rand, de necesitatea dezvoltarii unui habitaclu spatios, capabil sa rivalizeze cu cele ale compactelor Audi, Mercedes si, de ce nu, Volkswagen.
Actualul Serie 1, sa recunoastem, a fost nu o data criticat din cauza interiorului inghesuit, aproape la fel de dedicat soferului ca cel al unui coupe; ei bine, respectivul dezavantaj de natura practica va deveni istorie din 2013, noile modele BMW entry-level urmand a avea capote mai scurte, cabine impinse inspre fata si stalpi A mai verticali.
Micii bavarezi vor avea la baza o varianta modificata a arhitecturii lui MINI Countryman, ale carei componente vor fi fabricate, in buna parte, din aluminiu. Ei vor fi animati de motoare cu trei sau patru cilindri (din pacate, propulsoarele cu 6 cilindri nu vor mai avea loc sub capota), cele mai marunte urmand a avea doar 1,5 litri. Botezate N37 (versiunea pe benzina) si N38 (versiunea diesel), acesta vor fi practic jumatati ale celebrelor agregate “sase-in-linie� de trei litri, de la care vor prelua nu doar componentele, ci si tehnologia.
In afara lor (si a celorlalte unitati cu “debit normal� de putere), BMW va pregati si un propulsor demn de un duel pe viata si pe moarte cu TFSI-ul lui Volkswagen GTI. Acesta va avea doi litri si, gratie unui sistem de supraalimentare cu turbina, va trimite catre roti in jur de 220 CP.
OK, toate bune si frumoase, dar o masina cu tractiune fata, fie ea impanzita cu logo-uri alb-albastre, nu are cum sa multumeasca fanii sofatului sportiv. Care, Slava Domnului, inca sunt multi. Inclusiv mai-marii lui BMW stiu asta si, in consecinta, au luat decizia sa nu le zdruncine credinta in valorile marcii din Munchen atat de tare, atat de rapid. Ce inseamna asta? Ei bine, nici mai mult, nici mai putin decat faptul ca Serie 1 va avea… si versiuni cu tractiune spate!
Nu mai putin de patru variante de caroserie sunt pregatite – un hatch cu trei usi, un altul cu cinci usi, un coupe si un cabriolet –, fiecare ascunzand un ansamblu mecanic din care, speram noi, sa nu lipseasca motoarele cu sase cilindri.
BMW ar putea lua decizia de a include aceste modele intr-o noua gama, numita Serie 2; nu conteaza – pentru noi, ele raman adevaratele No.1…