“Intamplator�, acesta este mediul unde rivalii de la Toyota fac legea printre marcile de import, in special datorita sedanului Camry si impresionantei brigade de SUV-uri. Ce poate insa Toyota, poate si VW…
Cifrele vorbesc de la sine: fara Lexus si Scion, Toyota a vandut anul trecut in SUA peste 1,5 milioane de masini, de aproape cinci ori mai multe decat a “putut� Volkswagen si Audi la un loc. Mai mult: performanta liderului european a fost atat de slaba, incat brand-ul sau cel mai de pret s-a vandut mai prost decat Subaru – producator care nu emite nici macar pretentii de Top 10, d-apoi de lider mondial.
Aceasta situatie nu poate continua in viitor avand in vedere pretentiile gigantului din Wolfsburg, asa ca o prima masura va fi luata prin introducerea unui nou model tot-teren.
“Dorim sa crestem mult, in special in segmentul SUV-urilor compacte. Mai tarziu, cred ca este loc in portofoliul nostru si pentru un SUV mai mare�, a declarat Jonathan Browning, boss-ul lui VW America, intr-un interviu acordat celor de la Bloomberg.
Momentan, germanii vand in Statele Unite ceea ce vand si-n Europa, respectiv modelele Tiguan si Touareg; in comparatie, gama Toyota cuprinde nu mai putin de sase SUV-uri, incepand cu RAV4 si terminand cu uriasul Sequoia. Daca VW vrea sa ajunga la 1 milion de masini vandute in SUA pana in 2018, atunci se impune lansarea, printre altele, a unui SUV care sa umple golul dintre Tiguan si Touareg, apoi cea a unui urias capabil sa rivalizeze cu ofertele full-size de peste Ocean.
In ciuda prabusirii pietei auto si a scaderii interesului clientilor pentru SUV-uri, acestea raman extrem de importante pentru asigurarea unui succes comercial in SUA. Anul trecut, aproape una din trei masini vandute a fost un SUV, cel mai de succes fiind Honda CR-V (203.714 unitati vandute).
VW n-a vandut decat vreo 21.000 de modele Tiguan…