Drumul spre titulatura de “Standardul Lumii� nu este insa doar lung si anevoios, ci si surprinzator de intortocheat, Cadillac avand in vedere mai multe proiecte pentru masina care va deveni cea mai scumpa si mai exclusivista din istoria moderna.
Una dintre piste – si, totodata, cea mai viabila – este cea referitoare la un sedan de lux, capabil sa activeze cu succes in segmentul dominat de Mercedes S-Klasse. Masina, pozitionata in gama deasupra viitorului XTS, ar putea avea un pret de circa 80.000 de $ si o platforma tehnica derivata din cea a viitorului Chevrolet Caprice (versiunea de politie, mai exact), problema propulsiei urmand a fi rezolvata fie de motor V6 turbo, fie de un V8 aspirat (ambele pe benzina).
Si mai interesanta este ideea de a construi o limuzina ultra-luxoasa, sensibil mai scumpa si mai exclusivista decat cea descrisa anterior. Ea ar putea fi promovata drept un demn urmas al impresionantului concept Sixteen (2003) – si, mergand pana-n zorii istoriei Cadillac, al lui V-16 din 1930 –, chiar daca implementarea uzinei V16 de 13,6 litri si 1.000 CP este aproape exclusa. Iar asta nu e tot: din cate spun zvonistii, americanii iau in calcul nu doar desenarea unei siluete de sedan clasic, ci si o seama de solutii mai mult sau mai putin nonconformiste, printre care un coupe clasic grandios si un coupe cu patru usi!
Am lasat la urma povestea cu adversarul pentru Lamborghini LP 700-4 pentru ca este cea mai “SF� si, totodata, cea mai dramatica. Un asemenea proiect ar goli considerabil si-asa scapatata visterie a lui GM, dar, pe de alta parte, l-ar aduce pe Cadillac in postura de a fi mentionat alaturi de cele mai nobile marci ale planetei. Un supercar stantat cu logo-ul Cadillac exista deja, chiar daca este doar un prototip: minunatul Cien din 2002, cu motor V12 aspirat de 7,5 litri si 750 CP.
Inspirat de designul avionului de vanatoare F-22 Raptor, Cien este suficient de cool si avangardist incat sa suceasca gaturile si azi, la noua ani de la lansare; totusi, un eventual supercar de serie nu va fi atat de radical. Mai degraba, el ar putea folosi platforma lui Corvette C8, despre care se spune ca va fi primul Corvette cu motor central. Important este ca tehnica sa fie de varf si motorul ales sa nu aiba mai putin de opt cilindri, astfel incat pretul anticipat, de peste 150.000 de $, sa-si gaseasca justificarea.
Tu ce-ai alege?