Despre asta, dar si despre alte chestii interesante, in cele ce urmeaza…
Odata rezolvata problema lansarii unei noi generatii Grand Cherokee, Chrysler si “supervizorii� de la FIAT – apropo, acum doua zile, italienii au atins cota de 25% din actiunile numarului trei american – si-au putut focusa atentia pe revizuirea celorlalte modele din gama Jeep, primul vizat fiind Compass. Micul soft-roader s-a prezentat la show-ul din Motown cu o fizionomie mult schimbata, foarte apropiata de cea a modelului cu nume amerindian, dar si cu un interior cu scaune mai confortabile si plastice mai moi pe bord.
Propulsia este asigurata fie de un motor de doi litri pe benzina, capabil de 158 CP si 191 Nm, fie de un consumator de 2,4 litri al aceluiaisi lichid, in stare de 172 CP si 223 Nm. Ambele motoare consuma la fel – 10,2 litri/100 km in oras si 8,1 litri/100 km in regim de autostrada –, ceea ce inseamna ca, daca urasti pacanitul dieselului (motor ce va fi oferit mai mult ca sigur in Europa), poti merge linistit pe mana lui “doi-patru�. Nu de alta, dar cuplul superior se va intelege de minune cu pachetul Freedom II…
Ce este cu acest pachet? Ei bine, numele este mai pompos decat oferta in sine, caci un Compass astfel dotat se diferentiaza de unul normal doar printr-o garda la sol mai mare si o cutie cu rapoarte micsorate; pe de alta parte, vei ajunge in locuri de pescuit mai bune decat vecinul care a ales versiunea obisnuita (sau, mai rau, un 4×2), invocand motive de genul “nu merg eu cu el pe coclauriâ€?.
E mai bine sa razi la urma, nu?