Si totusi, avand in vedere rapiditatea cu care vestea s-a imprastiat in cele patru zari ale Internetului, ne gandim ca avem de-a face cu genul acela de legenda tesuta in jurul unui sambure de adevar. Asa ca, vorba americanului, “here goes nothing�…
Uita-te cat vrei sub capota lui Duster: indiferent pentru ce motor ai optat, n-ai sa intelegi in ruptul capului cum poate fi inlocuit de un propulsor V6 biturbo de 3,5 litri (identic – din punct de vedere al configuratiei – cu cel de pe Nissan GT-R). Daca te incalzeste cu ceva, nici noi; totusi, ne putem face o idee daca aruncam un ochi la Suzuki-ul XL7 folosit de Nobuhiro “Monster� Tajima in ultimele curse la Pikes Peak. Care nu are absolut nici o legatura cu bietul SUV din care deriva. Acelasi lucru se poate intampla si cu Duster-ul nostru, mai ales daca proiectul va avea ca sursa de inspiratie masina pregatita pentru Trofeul Andros.
Cu Alain Prost la volan – castigator al spectaculoasei competitii pe gheata in 2007 si 2008 –, Duster a terminat sezonul trecut pe locul doi; la Pikes Peak insa, bolidul pregatit pentru teribila catarare ar putea fi pilotat de Jean-Philippe Dayraut, omul care a triumfat in 2009 si 2010.
Compatriotul lui Prost a “alergat� in ultima vreme pe un BMW Serie 1, insa presa din Hexagon sustine ca agentii acestuia i-au contactat pe cei de la Tork Engineering (creatorii masinii lui Alain Prost) pentru dezvoltarea unui, ehem, “Duster a la Pikes Peak�. Care ar putea avea vreo 850 CP si sub 1.000 kg greutate. Clar, asta chiar trebuie vazuta…