El si geamanul sau extrem, GT3 RS, apara ultima reduta a masinilor sport autentice, capabile sa stoarca tot ce e mai bun din omul de la volan si sa-i ofere, la schimb, un calup de trairi indementicabile; din pacate insa, sunt sanse mari ca “esenta� sa se mai dilueze in viitor, pe masura ce GT3 exploreaza partea intunecata a civilizatiei.
OK – avand in vedere ca te afli la rubrica “Fabrica de zvonuri�, inca nu este cazul sa te alarmezi; totusi, e bine sa te pregatesti pentru orice lovitura sub centura pentru ca, nu-i asa, nu iese foc fara fum. Potrivit unor informatii recent “scurse� pe web, viitorul Porsche 911 GT3 ar putea renunta la transmisia manuala in favoarea uneia robotizate cu dublu ambreiaj. Cunoscuta sub numele de PDK, aceasta are avantajul ca schimba treptele mai repede decat orice fiinta bipeda inzestrata cu ratiune si limbaj articulat, insa, inevitabil, comuniunea om-masina – si tot ce inseamna ea in manunchiul de trairi asociate cu placerea de a conduce – se va altera simtitor.
O resemnare ar putea fi GT3 RS, despre care se spune ca va pastra un schimbator clasic intre scaune; totusi, cat de des mergi pe circuitele de viteza pentru a merita achizitia?
Din fericire, avem si o veste buna: cel mai “hardcore� 911 ar putea deveni un supercar cu… motor central! Suna a SF curat, insa un asemenea Carrera ar fi la fel de usor de stapanit ca Insulele Pitcairn. Chiar si cu un motor boxer de 480 CP sub capota si o masa proprie cu 100 kg mai mica decat cea a unui Carrea normal. Aleluia!