1 Februarie 2011
Siruri de cifre aruncate pe hartii standard ambalate frumos in mape de prezentare. Un ochi critic aruncat pe ele, asa, in zig-zag, urmat de intrebarea invariabila despre cifrele statistice. Trafic, vizite, pageviews, demographics…
Asta e tot ce conteaza in ochii unui om care nu lucreaza decat cu cifre si al carui Univers roteste in jurul biroului tip cubical
de 2×2 m dintr-o cladire de birouri imbracata in otel si sticla.
Numerele nu au calitate, ci doar cantitate. Deci pentru un om care lucreaza doar cu numere, asta e singurul criteriu care conteaza. Mentalitate pur sovietica. ..
In Al Doilea Razboi Mondial nemtii faceau tancuri Tiger 1 si 2 cu imbinari perfecte si aer conditionat, in timp ce sovieticii faceau T34 pe banda rulanta, care erau o jena pentru orice proiectant. Dar, sovieticii au reusit sa faca mai multe tancuri decat au avut nemtii obuze si au castigat razboiul.
Am scapat de niste nazisti cretini si am ramas 50 de ani cu niste comunisti retardati mintal care au schimbat totul in tara asta, inclusiv modul de gandire al oamenilor.
Eu asta incerc sa schimb in perceptia oamenilor cu care ma intalnesc. Nu vreau sa le schimb ideile, ci sa ia in calcul inca un factor, PE LANGA, cantitate. Acel factor este calitatea.
Stiu ca profitul se face cand se discuta de volume mari, sau foarte mari,de vanzari, la preturi rezonabile. Daca ne uitam in jur, in industria auto, pentru ca despre ea scriem, nu despre haine, companiile care produc masini ieftine o duc cel mai bine.
Cum sa explic altfel faptul ca Tata, producator de ascutitori de creioane cu roti, care iau foc singure, a reusit sa cumpere bijuteriile coroanei auto britanice, Land Rover si Jaguar? Sau ca Geely a pus mana pe Volvo intr-un stil a la Gigi Becali? Cat costa? Ia d-aci si dispari
… Aceleasi principii sunt valabile si in presa auto romaneasca, din pacate.
Ma deranjeaza cand vorbesc cu oameni noi, marea majoritate cu lipsuri mari in ceea ce priveste cultura media, si cand le spun ca iCar este o revista auto online, sar ca arsi. Cum sa fie domne revista, daca e online?
.
Dupa vreo 10 astfel de discutii am renuntat sa le explic. Ce rost are sa le spun ca cel mai vechi ziar din lume, versiunea suedeza a Monitorului Oficial romanesc, Post- och Inrikes Tidningar, care apare neintrerupt din 1645, a trecut in varianta EXCLUSIV online incepand cu 1 Ianuarie 2007?
Sau cum sa mai stau sa le explic ca oricine vrea sa citeasca The Sunday Telegraph trebuie sa plateasca o lira sterlina pe zi.
Sa nu mai spun ca versiunea online a ziarului The New York Times avea in 2005(!) 555 de milioane de pageviews, sau ca in Martie 2009 a fost accesat de 20 de milioane de cititori, iar veniturile din online depasesc cu un factor de ordinul sutelor de procente, pe cele din print…
Asta nu inseamna ca ma resemnez. Ci din contra, ma incapatanez si mai mult sa merg inainte cu proiectul iCar, ce urmeaza sa creasca mai mult decat am fi crezut atat noi, cei care l-am pus pe roti, cat si restul lumii.
O lume mai mica, e drept, dar e lumea noastra, a celor care scriu si citesc iCar.
In 2010 am avut revelatia, ideea, gandul creator sau cum vrea oricine sa ii spuna, in timp ce imi beam cafeaua la birou, in fata calculatorului si aveam vreo 15 emailuri noi in Inbox.
Cum era stinsa lumina in cap, iar sinapsele mele functionau la regim de avarie, ca in orice alta dimineta in care nu am baut deloc cafea, am intrat pe net sa caut o stire, ceva cu masini, pentru ca aveam chef de orice, numai de rapoarte si enquiries nu.
Dupa ce am mers pe toate siteurile, unde intram din reflex, asa cum se duce si vita singura la adapat, m-am enervat. Nu am gasit nimic in presa scrisa romaneasca. Nimic bun de citit, care sa imi faca placere sa pierd 5 minute din viata, pe care nu mi le da nimeni inapoi.
Doar stiri seci, copy-paste-uri grosolane din comunicate de presa sau traduceri automate ale unor stiri din alte tari, care fac de rusine pe oricine face acest lucru, si total neinteresante.
Atunci mi s-a pus pata, am dat cateva telefoane si am pus iCar pe roate. In timp record, as spune eu. Am vorbit mai intai cu Cristi Iovitu, apoi cu Dragos Stoica. Am baut doua-trei Cico si la fel de multe cafele si am tras primele detalii.
Am vrut sa fac un site simplu, dar nu banal, usor de citit, dar nu slab calitativ, fara reclame inutile, si care sa destinda pe oricine il citeste, inclusiv pe mine, dimineata cand e cu cafeaua in mana. Sau la pranz cand fura 10 minute libere de la sedinte, intocmiri de rapoarte si intalniri si mananca repede un sendvis, nu de foame, ci ca sa poata bea inca o cafea fara sa aiba gauri in stomac.
Nu am vrut sa inventez roata sau apa calda, dar am vrut sa fac un site cu altfel de abordare si alta atitudine, chiar provocator. Un site cu panache.
8 Februarie 2011
Pe 23 Ianuarie 2011 am reintrodus siteul www.i-car.ro in monitorizarea Google Analytics, singurul modul de monitorizare a traficului web in care am incredere.
Pe 26 Ianuarie 2011 s-au implinit 9 luni de zile de cand am bagat pe teava
internetului revista iCar.
9 luni in care am muncit de Luni pana Duminica si am consumat energie, timp si bani pentru a face o revista online cu articole care sa imi placa mie sa le citesc. Tinand cont de faptul ca sunt un tip cu o doza foarte mare de autocritica si extrem de capabil sa fiu obiectiv, aceste doua trasaturi m-au ajutat enorm.
Si colaborarea cu Dragos Stoica, care, in viziunea mea obiectiva, chiar daca imi este prieten si a dovedit asta, este cel mai bun jurnalist de news and events din presa auto romaneasca de la ora actuala. Atat ca pregatire cat si ca talent de scrie.
Lucrul asta e simplu de verificat. Tot ce trebuie sa faci este sa iei o stire din iCar si sa o compari cu orice alta stire care prezinta acelasi subiect, din orice alta publicatie online sau tiparita. Este singurul om capabil, de care sa stiu eu, sa ma faca sa rad, sau macar sa zambesc cand citesc o stire despre orice model nou aparut sau inventie a vreunui tuner.
Iar asta este tot conteaza pentru mine. Sa fiu informat si sa zambesc dimineta cand imi beau cafeaua.
Vreau sa inchei cu statistici. Doar e titlul articolului.
In 15 zile (23.01-07.02.2011) am avut 16942 de vizite, venite de la 9679 de vizitatori unici,care sunt si cititori adevarati, nu Traffic Bots sau oameni platiti la click, si care au petrecut, in medie, 8 minute si 46 de secunde pe site si au deschis, in aceeasi medie, 18,77 pagini per vizita. Rezulta un total de 317889 de pagini ale revistei iCar deschise in aceste 15 zile.
Asta inseamna ca fiecare om care intra pe iCar citeste, rotunjit, 19 pagini si petrece, tot rotunjit, 9 minute citind iCar, per vizita.
Si nu inseamna ca mi-au murit laudatorii, ci ca sunt mandru de ce am reusit sa fac impreuna cu niste oameni de calitate. Fara a face rabat la calitatea continutului si pastrandu-ne parerile si verticalitatea.
Si mai inseamna ca am inceput sa crestem si nu ne vom opri aici. Vom continua sa oferim un continut de calitate premium, din punctul de vedere al aspectului si al continutului editorial, GRATIS tutuor celor care vor sa citeasca asa ceva.
Pentru ceilalti exista site-urile romanesti consacrate. Cu masini, anunturi auto second si third hand si, nu in ultimul rand, femei dezbracate. Multe femei dezbracate.