Acasa » Stiri » Preview Geneva 2011: Lancia Ypsilon

Preview Geneva 2011: Lancia Ypsilon

Postat in 21 februarie 2011
/
Comments are off for this post

Dupa ce, in ultima vreme, ne-a ghiftuit cu o groaza de preparate tip fast-food importate din America, Lancia s-a decis in sfarsit sa ne mai taie din greata cu o delicatesa preparata in-house.

Noul Ypsilon, al carui debut oficial va avea loc la Geneva, si-a facut aparitia in primele fotografii oficiale si, din cate ne putem da seama, e un mititel tare sic.

In principiu, Lancia a aruncat un ochi pe reteta de succes a lui FIAT 500 si, dupa doua-trei socoteli, a completat-o cu propriile ingrediente. Intr-un tarziu, din “cuptorul� laboratorului de design a iesit un mix imbietor de eleganta, lux si eficienta tehnica, livrat intr-un ambalaj de numai 3,84 m lungime (aproximativ doua treimi dintr-o masina de clasa mica – conform indicatiilor departamentului de marketing). Totusi, nu te condamnam daca nu ti se par a fi prea multe diferente intre noul si vechiul Ypsilon. Mai ales daca nu l-ai vazut pe fostul mezin Lancia decat asa, in treacat.

Cum-necum, desi totul e inedit, un novice ar avea nevoie de fotografii cu ambele masini pentru a depista schimbarile – chestii precum calandrul cu aroma Chrysler (in definitiv, masina va purta logo-ul producatorului american pe piata din Marea Britanie), farurile inguste, cu profil dreptunghiular, parbrizul plonjat, linia incisiva a geamurilor laterale si posteriorul bombat, mai familiar coupe-urilor decat hatch-urilor. A, si sa nu uitam cele doua usi posterioare, care au adaugat sase cm la lungimea fostului model.

Unii vor regreta transformarea lui Ypsilon intr-un hatchback cu cinci usi, insa putem privim partea buna a lucrurilor: vom putea accesa mult mai usor habitaclul rupt parca din catalogul unui model de lux. Pielea, plasticele moi si motivele grafice alcatuiesc o atmosfera cum numai italienii stiu sa faca, aroma mereu proaspata, cu tente extravagante a industriei modei persistand indiferent pe care dintre cele trei niveluri de echipare – Silver, Gold (in variantele “Urban Black� si “Romantic Gold�) si Platinum – il alegi. Iar mititelul asta nu impresioneaza doar cu aspectul.

Data fiind inrudirea cu FIAT 500/Panda, Ypsilon preia de la acesta intreaga gama de motorizari, fapt care-l va face extrem de eficient. Ai de ales intre un 1,2 litri de 69 CP si un 0,9 litri turbo TwinAir de 85 CP, ambele pe bezina, un diesel MultiJet de 1,3 litri (95 CP) si o versiune convertita la LPG a motorului de 1,2 litri, capabila de 69 CP. Lancia nu a mentionat cifrele referitoare la consum, dar, avand in vedere cilindreea redusa, tehnologia de varf si echiparea standard cu sisteme Start & Stop si Gear Shift Indicator (“co-pilotul� acela enervant, care-ti spune cand sa schimbi treapta de viteza), nu cred ca trebuie sa-ti faci griji in aceasta privinta.

Mai degraba, daca deja iti face cu ochiul noul Ypsilon, gandeste-te de pe-acum la solutiile de personalizare: conform mapei de presa, exista nu mai putin de 600 de combinatii posibile, in functie de cele 17 nuante pentru exterior (patru bicolore), trei niveluri de echipare ale interiorului, sase tipuri de tapiterii si trei tipuri de jante. Un sfat de final: cand si cand, arunca un ochi la pret – s-ar putea sa te descurajeze…