Din cauza lui, pretul la benzina s-a avantat spre culmi atat de inalte, incat o sa ajungem sa vorbim despre “aurul negru� ca despre, err, aur; tocmai de aceea, daca ai un job bun si un cont frumusel in banca, salveaza-ti banii pentru o masina ca Opel Ampera.
In oricare alta situatie, ne-am fi ferit ca de ciuma sa facem lobby unui model ecologic, dar acum nu e cazul: Opel Ampera poate sta vreme de cel putin 40 km departe de orice statie de alimentare, iar asta e tot ce conteaza. In rest, primesti absolut aceleasi lucruri ca si de la un sedan normal – un design modern (chiar cu tente futuriste), un interior spatios si un portbagaj in care poti baga multe chestii de la hypermarket (si inca ceva pe deasupra).
Singurele lucruri cu care va trebui sa te obisnuiesti sunt a) bazaitul agregatului electric de 150 CP si 370 Nm si b) alimentarea zilnica a bateriei litiu-ion de la oricare priza din casa, operatiune ce dureaza cam patru ore. Un fleac, nu?
Ei bine, cerul va deveni si mai senin pentru cei care nu obisnuiesc sa se grabeasca, caci, in modul Normal de utilizare (pe bune, chiar asa ii zice unuia dintre cele patru programe ale masinii; celelalte sunt Sport, Mountain si City), berlina lui Chev… pardon, Opel poate rula chiar si 80 km in modul full-electric. Adica mai mult decat suficient pentru un acoperirea unui traseu acasa-loc de munca-acasa, plus eventuale mici abateri. Iar daca trebuie musai sa iesi din oras, nici o problema: micul propulsor cu aprindere interna va porni bucuros pentru a umple bateria de 16 kWh, asigurand o autonomie de vreo 500 km.
OK, daca ti se pare prea frumos ca sa fie adevarat, sa stii ca ai dreptate: Ampera nu e deloc un chilipir, avand un pret de start de 42.900 de euro. Cineva sa stinga lumina…