Stim, ai vazut chestii mai spectaculoase in trecut, insa lovitura de teatru abia acum vine: masina asta e aproape un model de serie…
Stai linistit, inca ai privirea buna, iar noi nu facem baza: potrivit comunicatului de presa, PhoeniX este realizat pe arhitectura ce va deservi constructiei viitorului 9-3. In plus, multe dintre elementele de design – precum capota concava si calandrul de forma unui semicerc – vor fi figura in agenda sedanului de clasa medie. Pana atunci insa mai e, iar ceea ce avem aici este unul dintre cele mai emotionante exercitii de stil vazute in ultima vreme.
Priveste complexitatea formei luata de cele doua arcade de sustinere (vizuala) a plafonului, ce pare a evoca reactoarele unui avion de vanatoare. Lasa-ti privirea sa alunece pe “carlinga� ce imbraca habitaclul, iar apoi zaboveste asupra jantelor de forma palelor unei turbine. PhoeniX striga “Dogfight!� din toate pozitiile si, daca ne intrebati pe noi, ar trebui sa fie prima optiune pentru un eventual sequel al lui “Top Gun�; totusi, sub caroseria cu un cX de numai 0,25, odihneste o propulsie prietenoasa.
Nu neaparat cu cel de la volan, fiindca propulsorul de turbo de 1,6 litri dezvolta 200 CP, iar cel electric, montat pe puntea spate (astfel, se creeaza un soi de sistem 4×4), alti 34 CP. In schimb, se doveste a fi galant cu Mama Natura, careia nu-i sufla in freza decat foarte putin fum: in regim de mers normal, SAAB PhoeniX este creditat cu un consum mediu de 4,2 litri/100 km.
Acum poti sa inchizi gura…