Primele exemplare au parasit deja linia de asamblare a uzinei din Finlanda, urmand ca livrarile sa inceapa, cel tarziu, luna viitoare.
Interesant este insa faptul ca firma lui Henrik Fisker nu se grabeste nici cand vine vorba de constructia masinilor. “Vom derula productia foarte, foarte incet, astfel incat sa ne asiguram ca nivelul calitatii va fi unul ridicat. Anul acesta, vrem sa livram peste 7.000 de masini�, a declarat Roger Ormisher, purtatorul de cuvant al companiei.
In caz ca ai uitat – nu te condamnam; la urma-urmei, premiera sedanului electric a avut loc la inceputul lui 2008 –, Fisker Karma este animat de un sistem de propulsie cu doua motoare electrice, ce produce 408 CP si, atentie, 1.300 Nm. Gratie lui, limuzina accelereaza de la 0 la 100 km/h in 5,9 secunde si “prinde� o viteza maxima de 200 km/h; mai important este insa faptul ca bateria litiu-ion de 20 kW asigura o autonomie in modul full-electric de 80 km.
Bineinteles, proprietarii lui Karma vor putea intreprinde si calatorii mai lungi, caci, la nevoie, motorul termic turbo de doi litri cilindree isi intra in rolul de generator, incarcand bateria si prelungind autonomia cu alti 400 km. Chiar si asa insa, consumul mediu estimat este de numai 2,4 litri/100 km, asemanator cu cel al unui scuter.
Cat despre cireasa de pe aceasta delicioasa placinta americana, o asezam chiar acum: Fisker Karma va avea un pret de baza de 95.900 de $ (aproximativ 67.600 de euro). Pofta buna…