Natural, bavarezii lucreaza de zor la proiectul noului SUV full-size, al carui debut va avea loc, destul de probabil, la Salonul Auto de la Detroit din 2014; la fel de natural insa, au inceput sa se scurga si informatiile despre configuratia masinii.
La fel ca si viitorul Range Rover, BMW X5 va trece printr-o cura de slabire destul de serioasa, doar noile punti urmand a reduce masa proprie cu circa 150 kg. Punand la socoteala si celelate masuri ale dietei, marele tot-teren va ajunge sa cantareasca, in versiunea cu motorul cel mai usor, undeva la 1.800 kg (actualul entry-level opreste acul cantarului la 2.145 kg).
Evident, toate astea vor avea un oaresce efect benefic asupra consumului de combustibil si emsiilor poluante, insa bavarezii nu se vor multumi cu atat: viitoarele propulsoare vor fi si mai eficiente decat cele de azi. Iar, pe langa obisnuitele agregate cu sase si opt cilindri, vor debuta unele cu doar patru cilindri – diesel si benzina –, ce vor produce, gratie supraalimentarii, 245 CP.
Cele doua extreme ale spectrului de “gusturi� vor fi reprezentate, pe de-o parte, de V8-ul twin-turbo al versiunii M (acesta va dezvolta 565 CP, dar va fi cu 10-15% mai economic), si, pe de-alta, de o propulsie hibrida destul de interesanta, formata dintr-un “sase-in-linie� de 350 CP si un motor electric de 110 CP.
Cat priveste viitorul BMW X6, tot ceea s-a spus mai sus va fi valabil si in cazul sau, cu mentiunea ca designul va fi de-asa natura incat sa imbunatateasca vizibilitatea in spate si spatiul la cap in zona locurilor posterioare. Era si cazul…