Oficialii germani au declarat despre noul Clasa B ca va fi echivalentul unui salt cuantic in clasa compacta
.
Noul model masoara 4359 mm in lungime, 1786 mm in latime si 1557 mm in inaltime. In plus, coeficientul aerodinamic are o valoare de numai 0,26 gratie numeroaselor
masuri aduse pentru optimizarea acestuia , care au necesitat peste 1100 de ore petrecute in tunelul aerodinamic.
In plus, va exista un pachet numit ECO Technology, care presupune reducerea inaltimii totale a automobilului, precum si modificarea suprafetei interioare a podelei pentru optimizarea fluxului de aer scurs pe sub masina, precum si un al set de garnituri de etansare pentru ferestre. Toate aceste modificari vor permite rularea masinii cu un coeficient de rezistenta la inaintare de numai 0,24, o valoare record.
Daca nu va intereseaza economia de combustibil si ecologia, probabil ca va intereseaza latura sportiva a noului model care va beneficia si de un pachet sport, care va avea, de asemenea, o garda la sol micsorata, cu 20mm in acest caz, suspensii modificate pentru imbunatatirea tinutei de drum si un sistem de directie numit Direct Steer
.
Ca detalii tehnice, sau gadget-uri, depinde cum vreti sa le numiti, putem mentiona ca noul Clasa B va dispune de tehnologii disponibile pana nu demult doar pe nava amiral, Clasa S.
Daca nu va intereseaza aceste aspecte, sariti peste acea fraza pentru ca va fi lunga, iar denumirile sunt in limba engleza: Adaptive Headlamp Assist, Blind Spot Assist / Lane Keeping Assist, Attention Assist, Speed Limit Assist, Active Parking Assist, Linguatronic, DISTRONIC PLUS, PRE-SAFE si COLLISION PREVENTION ASSIST care este cuplat cu sistemul Brake Assist.
Sub capota isi vor gasi locul un motor cu patru cilindri, supraalimentat cu o turbina si cu o cilindree de 1.6 litri, care functioneaza cu benzina si produce fie 121 CP si 200 Nm, fie 154 CP si 250 Nm.
Pentru amatorii de motoare Diesel, va exista optiunea unui motor cu patru cilindri, cu cilindreea de 1.8 litri care va produce 90 CP si 250 Nm, in versiunea economica, sau 134 CP si 300 Nm, in versiunea mai puternica. Se discuta si despre un motor de 2 litri, pe benzina, dar nu stim inca dealii despre acesta.
Toate aceste motoare vor putea fi cuplate la o cutie de viteze manuala cu 6 trepe sau la una automatizata cu 7 trepte (7 G-DCT) si dublu ambreiaj.
Ca sa lase totusi o cireasa pe tort, Mercedes-Benz a lasat sa se inteleaga faptul ca noul Clasa B a fost proiectat din start sa poata incorpora diferite sisteme de propulsie alternative, asa ca e cazul sa ne asteptam si la variante hibrid, electrice plug-in, precum si versiuni cu pila de combustibil.