geniul celor de la BMW care tin mortis sa tina concurenta in sah. Personal, cred ca
e deja mat, dar trebuie sa recunoasca si ei acest lucru.
BMW a prezentat oficial primele doua modele ale liniei ecologice denumita sugestiv
i , mai precis i3 Concept si i8 Concept.
Aceste modele vor putea fi admirate la Salonul Auto de la Frankfurt ce va avea loc
in luna Septembrie.
Cel mai mic, BMW i3 Concept , este primul model full-electric al
casei bavareze si reprezinta continuarea conceptului Mega City.
Propulsia vine de la un motor electric montat in puntea spate, capabil sa produca
instantaneu 170 CP si 250 Nm.
Pentru cine nu stie, un motor electric (masina electrica in termeni de
specialitate) este capabil sa porneasca in sarcina ( in viteza
), in timp ce un motor termic nu poate face acest lucru, fiind necesara decuplarea sa de la cutia de viteze (levierul cutiei de viteze
trebuie sa fie in punctul mort la pornirea motorului cu ardere interna).
Ce inseamna asta pentru oamenii obisnuiti? Lipsa unei cutii de viteze, inseamna
plecarea de la semafor mai rapid cu minim 1 secunda pentru fiecare autovehicul
aflat in asteptare, un raspuns mai prompt la apasarea pedalei de acceleratie, precum si reprize mai bune.
Revenind la BMW i3 Concept, acesta este capabil sa accelereze de la 0 la 60 km/h
(limita maxima admisa pentru viteza de deplasare a autovehiculelor in marea
majoritate a oraselor europene) in 4 secunde, iar dupa alte 4 secunde atinge 100
km/h.
Trebuie sa recunoastem ca este impresionant.
Pentru cei care sunt de parere ca un automobil destinat uzului urban este insuficient, BMW va oferi versiunea de serie a lui BMW i8 Concept, un model sportiv hibrid plug-in.
Acesta are acelasi motor electric folosit si la i3 Concept, doar ca, de data aceasta, il are montat in puntea fata, in timp ce puntea spate este animata de un motor cu trei cilindri, de 1.5 litri, supraalimentat, capabil sa produca 220 CP si 300 Nm.
Timpul de accelerare pana la 100 km/h nu a fost comunicat, in schimb se stie ca va putea accelera pana la atingerea unei viteze maxime de 250 km/h, dupa care intra in actiune limitatorul de viteza.
In ciuda performantelor demne de un M3, BMW i8 Concept consuma cat un scuter de 50 cmc. Adica mai putin de 3 litri/100 km parcursi, iar, lanevoie, poate merge si fara benzina! Maxim 35 de kilometri, in mod full electric.
Mai multe detalii, in curand.