Acasa » Stiri » Audi S6, S6 Avant, S7 Sportback si S8: informatii complete

Audi S6, S6 Avant, S7 Sportback si S8: informatii complete

Postat in 2 septembrie 2011
/
Comments are off for this post

Statutul limuzinelor si coupe-urilor stantate cu logo-ul S este, la o prima vedere, destul de ambiguu. Pe de-o parte sunt mai sportive decat celelalte modele Audi, iar asta este bine; pe de alta insa, nu sunt atat de sportive pe cat ar fi trebuit sa fie. Motivul? Evident, prezenta gamei RS.

In atare situatie, se pune o intrebare simpla si de bun-simt: daca vrei un Audi care sa faca sul asfaltul, de ce nu-ti cumperi direct un RS? Raspunsul, din pacate, nu este la fel de facil, dar, daca ai sa fii atent, ai sa observi ca, exceptand cazul lui S8, “S�-urile joaca roluri de top-modele pana cand vine vorba de… “trupele speciale�.

Mai exact, concureaza tot ce au mai bun in batatura Mercedes si BMW, cu exceptia produselor AMG si Motorsport; impotriva acestora, Audi asmute monstrii RS. Si totusi – de ce “exceptand cazul lui S8�?

Ei bine, nici noi nu stim. Poate ca Audi nu “crede� in limuzine de lux cu specificatii tehnice de supercar (in definitiv, doar Mercedes o face). Sau, pur si simplu, a ajuns la concluzia lui BMW: important este cat de eficient transmiti puterea si nu numarul de cai. Oricum, un lucru e cert: cele doua generatii S8 lansate pana in prezent nu au concurat niciodata cu forta bruta a lui S 65 AMG. Ultima a incercat, in schimb, sa-i dea o replica lui S 63 AMG, insa, in ciuda V10-lui preluat de la Lamborghini Gallardo, nu a reusit asa cum ar fi trebuit. Noul S8, pe de alta parte, e gata sa schimbe regulile jocului.

Aceasta este prima masina care va purta in pantece mult-trambitatul V8 TFSI de patru litri, pe care, la un moment dat, il va utiliza si Bentley. Puterea sa este destul de apropiata de cea a adversarului din Stuttgart, caci ii despart doar 24 CP (520 vs 544 CP); in schimb, desi dezvolta 650 Nm intre 1.700 si 5.500 rpm, ramane inferior, ca si cuplu, motorului Mercedes (respectivul produce minimum 800 Nm, intre 2.000 si 4.500 rpm).

Paguba-n ciuperci: noul S8 are doua avantaje majore – masa proprie redusa (deh, are structura din aluminiu) si tractiunea integrala. Iar rezultatele se vad, inclusiv pe hartie: cel mai tare A8 rezolva “suta� in 4,2 secunde, cu 0,3 secunde mai repede decat S 63 AMG. Ah, si daca mai punem la socoteala suspensia pneumatica cu setare sportiva, franele cu discuri de 400 mm pe fata si 365 mm pe spate (optional, sunt disponibile unele carbon-ceramice), diferentialul sport pentru puntea spate (oferit optional) si directia activa cu functie de corectare automata, probabil ca diferentele se vor accentua pe un circuit de viteza. Clar, asta e un duel care trebuie vazut.

Trecem la tripleta S6, S6 Avant si S7 Sportback, constatand, intr-o prima faza, ca masinile arata foarte bine. Ca si S8, sunt disponibile tot felul de jante cu diametru generos si o multime de chestii care personalizeaza designul exterior/interior, asa ca sunt slabe sanse sa nu iesi din multime. Pe de alta parte, constatam, cu o oarecare dezamagire, ca Audi a dezumflat zdravan acelasi propulsor turbo de patru litri. In loc de 520 CP si 650 Nm, el dezvolta “numai� 420 CP si 550 Nm, buni, e adevarat, pentru un 0-100 km/h in sub cinci secunde (4,8 secunde, mai exact).

OK, ne aducem aminte de ce am spus la inceput si incepem sa numaram secundele pana la debutul versiunilor RS, dar, chiar si asa – nu e pacat ca M5 si E 63 AMG vor avea inca niste ani de viata tihnita?