Dupa cum o spune si numele, acest model este un hibrid, menit sa intregeasca gama de astfel de modele ale bavarezilor.
S-a pornit de la modelul 535i, propulsat de motorul de trei litri capabil sa produca 306 CP, la care s-a adaugat un motor electric de 55 cp, alimentat dintr-o baterie de acumulatori care folosesc tehnologia Li-Ion montata in zona portbagajului, puterea combinata dezvoltata fiind de 340 CP.
Pana la viteza de 60 km/h (limita maxima de viteza din majoritatea oraselor europene) acest model poate fi condus in modul electric 100%, dar nu stim cat timp poate face acest lucru.
Gratie folosirii propulsorului electric in timpul accelerarii, noul model din Munchen accelereaza de la 0 pana la 100 km/h in 5.9 secunde si inregistreaza un consum de cumbustibil cuprins intre 6,4 si 7 litri pentru fiecare suta de kilometri parcursa. Mai mult, emisiile de CO2 se situeaza intre 149 si 163 de grame per kilometru, in ciclu EU.
BMW a implementat un mod de funcionare numit ECO PRO care permite oprirea cu desavarsire a motorului termic, in conditiile in care nu se apasa pedala de acceleratie iar viteza de deplasare este mai mica de 160 km/h.
In acest timp se incarca bateria de acumulatori si se recupereaza energia cinetica a masinii pentru a fac acest lucru.
In plus, la stationarea in trafic sau la semafor, sistemul Start/Stop opreste functionarea motorului termic pentru a elimia consumul inutil de combustibil.
Singurul inconvenient gasit pana acum si pana la anuntarea pretului de vanzare, il constituie volumul micsorat al portbagajului care masoara acum 375 de litri.
Ce mai ramane de spus?
Credem Lexus e pe cale sa-si ia o bataie crunta cu armele sale… Si nu ne pare rau!