Dupa incercarea esuata a celor de la GM cu ale lor EV-1 si EV-2, noua criza mondiala a retrezit interesul pentru cea mai eficienta solutie de punere in miscare a vehiculelor terestre, si nu numai – electricitatea.
Hulite ani de zile pentru ca sunt o solutie ipocrita care nu elimina poluarea, ci doar o muta in zonele industriale folosite pentru producerea electricitatii, automobilele electrice sunt deja un must have
in portofoliul oricarui constructor care se respecta.
A ramas o singura problema, pentru ca fiecare constructor a folosit, pana in prezent, un mod propriu de alimentare si de conectare a automobilului la sistemul de alimentare cu electricitate.
Ei bine nu mai este cazul.
Audi AG, BMW AG, Daimler AG, Ford Motor Co., General Motors Co., Porsche AG si Volkswagen AG au ajuns la un acord prin care vor sprijini o initiativa internationala de standardizare a modului de incarcare a automobilelor electrice in Europa si Statele Unite.
Aceasta intelegere va permite automobilelor electrice produse de companiile sus enuntate sa foloseasca aceleasi statii de incarcare rapida.
Acest sistem standardizat integreaza toate scenariile posibile pentru incarcarea automobilelor electrice folosind o singura mufa de cuplare a sistemului de incarcare la automobil.
In plus, foloseste acelasi sistem de intercomunicare intre computerul de bord al automobilului si statia de incarcare.
Toate sunt bune si frumoase, dar inca sunt cateva nelamuriri aici.
Prima nelamurire este data de absenta lui Chrysler-Fiat, a francezilor si a tuturor companiilor asiatice de la masa tratativelor, ceea ce ridica un semn de intrebare, desi acesta este doar inceputul.
A doua, dar nu cea din urma nelamurire, este data de faptul ca nu s-a stabilit nicio data de implementare a noului sistem, asa ca pana atunci suntem nevoiti sa mergem in continuare la pompele de combustibil.