Acasa » Stiri » Cel mai nou model Dacia se duce pe gheata

Cel mai nou model Dacia se duce pe gheata

Postat in 14 noiembrie 2011
/
Comments are off for this post

La propriu!

Desi este programat sa apara, in versiune finala, la Salonul Auto de la Geneva din 2012, cel mai nou model romanesc va lua startul in Trofeul Andros.

Renault nu risca nimic si face aceeasi mutare pe care a facut-o cu Duster si a castigat: se ia una bucata masina de serie, se modifica pana ramane doar calandrul original din ea, se adauga Alain Prost si Trofeul Andros si VOILA!

Botezata Dacia Lodgy Glace (de aici banuim ca numele va fi doar Lodgy, pentru ca glace inseamna gheata), masina destinat curselor pe gheata are tractiune 4×4 si a fost numita surioara rebela a modelul de uz cotidian.

Renault Sport Technologies s-a ocupat de pregatirea a doua astfel de modele pentru Trofeul Andros.

Prima masina va fi condusa de cvadrupul campion mondial de Formula 1, Alain Prost, in timp ce a doua va avea la volan doi piloti: Nicolas Prost (miroase a nepotism aici) si Evens Stievenart.

Micul bolid glacial este propulsat de acelasi motor de trei litri care a pus in miscare Dacia Duster la editia precedenta a Trofeului Andros.

De modificarea acestuia s-au ocupat inginerii de la Sodemo, astfel ca sub capota micutei Dacia Lodgy Glace vor tropai in voie 355 CP.

Acest motor este montat in pozitie centrala-spate si este cuplat la o cutie de viteze secventiala SADEV cu 6 rapoarte.

Suspensia este compusa din triunghiuri suprapuse si contine Arcuri si amortizoare ajustabile produse de Öhlins, in timp ce sistemul de directie permite bracarea tuturor celor patru roti pentru o tinuta de drum cat mai buna pe gheata.
Desi prefigureaza o masina de strada, Dacia Lodgy Glace nu are decat putine trasaturi comune cu viitorul model, iar aici trebuie sa amintim sasiul tubularr construit de francezii de la Tork Engineering, care au contribuit la obitnerea unei mase proprii cat mai reduse: 950 kg.

Din ce stim pana acum, putem sa spunem ca Lodgy va fi viitorul monovolum Dacia, care va putea gazdui intre 5 si 7 ocupanti.
Si cam atat.