Dupa ce au prezentat conceptul Pixel in 2011, inginerii TATA Motors au pregatit un model cu autonomie extinsa (REEV – range extended electric vehicle), acesta fiind un fel de rival, dar de clasa mica, al lui Opel Ampera.
Cu un singur plin de combustibil, mica buburuza, care arata demn de un concept-car din secolul 21, poate parcurge pana la 900 km…
Aceasta performanta de consum se datoreaza mototrului termic monocilindric, care are capacitatea de 325 cm3, la care se adauga un motoarele electrice.
Acestea sunt alimentate de o baterie de acumulatori cu capacitatea de stocare de 13 KWh, ce foloseste tehnologia Li-Fosfat de Fier (LiFePO4),c are ar eo durata de viata de aproximativ 10 ani si/sau aproximativ 2000 de cicluri de incarcare.
Folosit in mod exclusiv electric, Tata Megapixel poate parcurge aproximativ 87 km, in timp ce, in mod mixt, ofera o performanta de consum de aproximativ 1l/100 km, cu emisii de CO2 de numai 22g/km.
Tata Megapixel este pus in miscare doar de cele patru motoare electrice, cate unul pentru fiecare roata, fiind perfect adaptat mediului urban pentru care este gandit.
Astfel, geometria suspensiilor permite bracarea rotilor din fata la unghiuri foarte mari, in special la viteze mizi si pentru manevre dificile, Tata Megapixel avand o raza de bracaj de numai 2,8 m!.
Tot cu gandul la spatiile aglomerate din mediul urban, inginerii au dotat miniautomobilul cu patru portiere culisante care permit accesul facil chiar si in spatiile unde nu s-ar putea deschide portierele clasice.
Singura problema care se pune, in cazul introducerii in productia de serie, este aceea a sigurantei.
Nu ne referim aici la siguranta activa si nici la cea pasiva. Ci la cea impotriva incendiilor, pentru ca trebuie amintita problema modelului Tata Nano: ia foc cand ti-e lumea mai draga…