Ne asteptam sa fim surprinsi, dar nici atat…
Noul model Viper, care este chiar un brand acum, botezat SRT, este decis sa se impuna in lumea grand turismelor hiper-performante.
Designul este foarte reusit, pastrand elementele traditionale ale modelului ce si-a inceput cariera sub numele de Dodge Viper in prima jumatate a anilor \’90.
Lampile beneficiaza de tehnologie LED atat in fata cat si in spate, iar caroseria pare a fi sculptata in tunelul aerodinamic.
Privit din fata intimideaza, in timp ce linia laterala il ajuta pe noul Viper SRT sa stea la loc de cinste langa Mertz
-ul SLS AMG sau Maserati Granturismo, pe care il imita, mai ales daca privim partea posterioara.
Ma rog, si pe care il mananca cu fulgi cu tot, chiar daca sunt frati vitregi acum…
Capota alungita a motorului tradeaza gazduirea unui monstru V10 cu cilindreea de 8,4 litri, care este considerat un nonsens in lumea verde
de azi…
Nu si pentru noi!
Acest motor dezvolta 640 CP, in versiunea de serie, dar suntem siguri ca vor fi numerosi tuneri care vor impinge aceste cifre spre granitele pazite cu strasnicie de Veyron, in timp ce momentul maxim atinge valoarea de 814 Nm.
Herghelia de cai-putere este transmisa, evident, puntii spate, unde ajunge sa distruga anvelopele dupa ce trece printr-un diferential cu alunecare limitata.
La interior, americanii au spus adio plasticului de pix si ceasurilor analogice, imprumutate de pe la diverse marci-sora, si au imbratisat viitorul.
Atat de puternic incat ne e teama sa nu-l sugrume!
Ceasurile de bord sunt, de fapt, proiectate pe un enorm ecran LCD, iar consola centrala dispune de un display de 8,4 inci folosit de sistemul de infotainment Uconnect.
Sistemul audio este de top, fiind livrat de Harman Kardon, pentru cei care prefera muzica sunetului produs de evacuarea gazelor arse in cei zece cilindri.
Am ramas surprinsi de jantele oferite standard. Mai bine spus, de diametrul lor: 18 inci pentru puntea fata, respectiv 19 inci pentru puntea spate.
Pretul?
Nu-l stim, dar va fi cu multe zerouri…