Acasa » Stiri » Oficial: BMW spune totul despre noul motor de 1,5 litri

Oficial: BMW spune totul despre noul motor de 1,5 litri

Postat in 18 septembrie 2012
/
Comments are off for this post

Publicatiile germane au anticipat demult momentul asta, noi il confirmam acum: in catalogul modelelor BMW de buget vei regasi si un motor de 1,5 litri. Cu trei cilindri si supraalimentare.

Hai sa vezi daca merita sau nu.

Nu o sa reluam povestea cu downsizing-ul. O stii deja si, intre noi fie vorba, nu e prea placuta. Asa ca o sa intram direct in painea mititelului, incepand cu blocul tehnologic. Care, in dulcele stil BMW, e mai dens decat un bulgare de uraniu: Valvetronic, dublu Vanos, injectie directa, turbine cu geometrie variabila, common rail si, nu in ultimul rand, turbocompresoare twin-scroll. Toate, intru sporirea inversei proportionalitati dintre performante si consum. Tipic pentru era asta…

La fel de interesanta ni se pare si grija fata de celalalt mediu: economic. In timp de criza, orice metoda de reducere a costurilor e binevenita, iar BMW s-a gandit la una pe cat de simpla, pe-atat de eficienta. Pe scurt, cilindrul de 500 cmc devine unitate de baza pentru toate motoarele cu trei, patru si sase pistoane, iar componentele sunt astfel proiectate incat sa devina piese interschimbabile. Nu toate, dar intr-o proportie importanta: 60% dintre elementele constituente sunt identice la agregatele alimentate cu acelasi tip de combustibil. Mai mult, 40% dintre piese sunt comune propulsoarelor diesel si pe benzina.

Printre similaritati se numara distanta dintre cilindri, aranjamentul lantului de distributie si al suruburilor chiulasei, forma carterului, designul arborilor de echilibrare si tratamentul peretilor cilindrilor; totusi, puterile specifice difera: daca motoarele pe benzina dezvolta intre 40 si 74 CP per cilindru (respectiv, intre 60 si 80 Nm), motorinele anunta un interval de 27-60 CP (respectiv, 75-110 Nm).

Cu alte cuvinte, noua unitate de 1,5 litri va dezvolta, in versiunea pe benzina, intre 120 si 222 CP (180-240 Nm), iar, in cea diesel, intre 81 si 180 CP (225-330 Nm). Nu e rau deloc, dar asteptam si niste cifre referitoare la consumuri. Nu de alta, dar asta ramane principalul motiv pentru care merita bagata in seama.